Monday, March 22, 2010

Early Morning Story

....Salam....
Sorry ya, di pagi2 ini haruss cerita layann jiwa lara beb! korang belasah je laa.... ;)

Weekend yang sgt busy, ari ni pulang dari Muar dgn fikiran yang agak bercelaru. Iskkk... nak kata problem x gak, lebih kepada hati yg gundah gulana @ sakit hempedu @ jiwa sentapp!!! Uwarghhhh... aku xtau ler sampai bila nak kena fikir n jaga perasaan org, sedangkan dia langsung x pikir susah payah aku, pengorbanan aku, macam2 aku buat utk build n sattle up semua perkara dlm kump. kami. ~ sudah hampir aku lupakan spanjang hari ini yg sgt2 mencabar.
Aku pi wat preview kat mak cik's2 n kakak's2 nun jauh kt pedalaman sinun. Jiwa kental aku tak penah goyah.... dan hasilnya... taraaaaaa,.... Alhamdulillah. DONE with amazing result. "Berfikir secara luar biasa, bertindak dengan luar biasa, sudah tentu membuahkan HASIL YANG LUAR BIASA!"

Esok, sessi persekolahan bermula setelah seminggu bercuti. Sbg ibu mithali, (poyo jerk, hahhaaaa....) anak2 adalah keutamaan aku sementelah semua perkara harus aku yg kena sttle, huhuuu...
Dalam penat yg amat, kepulangan aku di sambut riang abg long n adik. Lega bercampur terharu bila tgk abg long n adik dah siap2 semua kelengkapan nk pegi sekolah esok, waaarghh... salute betol laa kat anak2 ibu. Sebesar semngat dan kegigihan aku, syukur... anak2 aku mewarisi sikap ibunya. ;D
Dalam kesibukan aku sehari dua ni, dorang  tak byk kerenah dan aku rasa usaha aku mendewasakan mereka dgn sikap berdikari selama ini sgt2 berbaloi. Di tambah pulak dgn MR ABANG yang sgt sporting n rajin membantu, thanks... abg! Nnt mama banjerr makan erk! membodek lagikss

Seawal pagi2 buta ini, mata aku tak boleh nak lelap. ... ~ntah leer, pepun, dalam gundah dan jiwa sentap ini, jauh disudut hati, aku hooreyyyy hooreyyyyy.... SYUKUR yang amat! Usaha dan pengorbanan aku, bekerja keras siang malam, sabar dan tabah dgn bmacam liku ini, nampaknya semakin dekat utk aku tuai hasil yang LUMAYAN, Aminnn Ya Rabb! (heeeee.... everything will share with uols... waiting for story k!)

A'aaah, tetiba teringat kat new member yg baru joint our group, 'Shana' ni adik kpd kawan aku.... esok dia mintak pos kan Set Minuman Herba Diabeherbs, ouch~.... haruss merajinkan diri pi amik stock n sattle up.

Aku belek2 lagi SMS Shana ptg td, ada sesuatu yg buat aku haruuuu...
"Kak Azie, nnt klau bole Shana nk mintak K.Azie dtg sini, citer kat kakak Shana, pasal mummy nyerr kencing manis dah agak teruk, Shana xde org nak refer laa..."

"Ok, akak cuba. For now bg no phone kakak Shana, nnt k.Azie citer by phone dulu. Psl pegi sana akk usahakan. Shana nk akak jumpa mummy kan, mummy kat mana erk?" -SMS balasan aku.

Shana reply lagi - "Kat Pasir Gudang, nnt Shana kasi alamat. Alaaa... dtg ajer, dah lama jgk x jumpa akk kan. hehee. tq kak, shana da forward no tel kakak."
Disusuli SMSM lain yg tak perlu aku sharing kt sini....

Pasir Gudang???
Aku terkesima seketika, ada sesuatu yg buat aku terfikir. Yang pastiii... rindu meruntun seluruh jiwa yg aku benar2 ingin ketemu bukan sekadar Shana, seseorang yg semakin jauh & menjauh dari diriku. "Apa bisa utk kita kembali bersua??? Banyak perkara yg perlu kta selesaikan" - khas utk KNO
Mungkinkah itu yang membuat tidurku tak lena di pagi ini......? (mungkin) huhuuu ;(

K alls, doakan perjalanan hidup kita sentiasa di temani kasih sayang Allah SWT, aminn.... ketemu lagi, salam

No comments: