Friday, June 19, 2009

WRTL Lanjutan : M-Suite Hotel, JB

Assalamualikum WBT.
Okesss...
Ptg ni, Azie nak story about WRTL Lanjutan, yang dianjurkan oleh Reachwork Resouces, pada 07 June 2009, bertempat di M-Suite Hotel, Johor Bahru.
WRTL Lanjutan ini, adalah kesinambungan daripada WRTL Asas yang Azie attand last month.
Seperti yang Azie citer, antara WRTL Asas & Lanjutan memang terlalu banyak bezakan, hahaha.... persis sindiran Dr Azizan, "Workshop asas yang saya bg hari ni umpama pembelajaran kat TADIKA laa kalau nak banding ngan WRTL yang kamu semua akan attand pada esok hari"

Waaaa.... Azie pun, mcm peserta lain jugak dah tentu bersemangat waja leer meregisterkan diri utk attand lanjutan punya... Alhamdulillah dapat jugak Azie menepatkan diri walaupun terpaksa travel dari Kajang ke JB.
Kalau nak ikut penat, memang penat.... kepenatan tu ilang setelah mengikuti kelas Dr Azizan walaupun sehari suntuk.


Firstly, Azie nak share beberapa kata-kata azimat Dr Azizan yg Azie petik dari ucapan beliau dalam manual workshop tersebut:
" Hidup ini ibarat peperangan yang amat perit dan anda akan luka parah sekiranya anda tidak mempunyai persediaan yang lengkap dari aspek ilmu, peralatan, spiritual, mental dan fizikal."
"sekiranya anda tidak ada persediaan yang cukup, anda sebenarnya 'membunuh diri.' "
"Hargai peluang ini agar anda tidak hidup didalam penyesalan dan perasaan benci dengan diri sendiri"
"Enjoy your journey!"
-Dr Azizan, CEO Richwork Resouces

Seterusnya.... terlalu banyak sebenarnya yang kami dapat sepanjang proses pembelajaran pada hari tersebut. Bermula dari kaedah kiraan tarikh lahir... kami semua penuh bersemangat membuat pengiraan untuk tarikh lahir masing2.. kecoh satu dewan... nak2 time ni...hahaha
Bila Dr terangkan mengenai setiap satu kombinasi nombor yang ada dalam rajah kiraan tarikh lahir tu, waakk waaakk.... geng2 cik abang yang kat belakang seat Azie bukan main gelak besoor!
Agaknya dah terkena laa tu...
Hurmmm... azie nak citer satu2 tak dapat laa wei kat sini, banyak sgt2. Kan Azie da bgtahu tu ari, sape nak azie huraikan pasal tarikh lahir dia... sila email or respon azie... hahaa (caj tertentu dikenakan, @ belanja satu barrel KFC...miaahhahaha...)
Rugi kalau tak tahu... menarik... tertarikk... nanti ada yang cakap.. "ko memang D'BOMMM.." gitu!!!
Untuk Azie sendiri pulak.. hhaahahaa... kombinasi2 nombor dlm tarikh lahir azie, banyak jugak yang CUNN! tapi jgn tak tahu... yg kurang cun pun ada gakss... so, kena perbetulkan la mana yang -ve tu, kan.... at least kita dah tahu ni, senang leer sket. hehhee...

Yang pasti... Azie still rasa cam nak sekeh kepala sendiri.... dusshhh dusshhh....
Next,
Belajar lagi tentang getaran wang mengikut "no akhir hayat". Ianya amat bertuah pada sape2 yang ada no akhir hayat, 3, 6 atau 9. Memang mereka ni dikelilingi oleh no. yang berkaitan dgn WANG... Hahahaaa... Azie nyer 'no akhir hayat' pun ada jugaks! beshh beshhh.... But kena hati2.... bagi ketiga2 no tu, ada getaran yang berlainan ;

3-Aktif wang (Banyak tetapi banyak jugak keluar)

6-Selalu banyak wang (ahaaa... ini sudah bagussss)

9-Kumpul wang (banyak aset)


MmmMMm.....~ macam2 laar duk kecoh semua bila Dr Azizan mula mengulas satu demi satu.Beralih pulak kpd topik setrusnya, pendek kata banyak menda yang kami belajar::
~Mengira keserasian pasangan @ rakan niaga
~Keseimbangan 5 elemen (Kayu/Api/Tanah/Logam/Air) dan perkaitan dengan kesihatan
~Kitaran kawalan dan sokongan yang mempengaruhi setiap elemen diri kita.
(Aha..... time ni beshh sangat2, sbb kita dah boleh nilai bidang yang sesuai dgn diri kita, boleh membantu utk kita menaiktaraf tahap kejayaan dlm bidang yang kita caburi / kerjaya)
~Dalam diri kita ada jugak no. bakat yang tersembunyi.... bukan itu jer, no. kekuatan dan no kelemahanpun ada sekali. Dari sini laah yang kita boleh tahu kelebihan semulajadi yang kita ada, begitu jugak apa saja sikap -ve yang tertanam dlm diri masing2.


Warghhh.... banyak sangat laa kalau nak citer satu2 kat sini. inipun azie berpandukan manual yang azie dapat masa course tu ari.
Nak tanya apa perasaan Azie ???
Dah tentu azie rasa sanagt bertuah dan bersyukur kerana Azie dilahirkan dengan banyak sifat2 yang positif, elemen2 yang banyak membantu diri azie mengecap kejayaan.
Lepas abis kursus tu, Azie balik dan buat pengiraan secara serius..... wakkk wakkk... tersontap jiwa erhhh....
Then, Azie sangat akui lebih 90% hasil pengiraan Azie tu, menunjukkan diri Azie yang sebenar. Lagi 10% tu.... tahu2 jer laaa.... ada yang sipi2 gitu. Inilahh manusia, tak penah ada yang 100% perfect kan... so.... bukan kata teknik Dr Azizan tak betul, tapi kebetulan yang 10% tu tak berapa kena jer....
Bila kami semua semua dah faham tentang keseluruhan pembelajaran hari tu, last sessi Dr Azizan mengajar beberapa teknik menarik kuasa wang, menggunakan ~alpha wave music~
warghhh.... sungguh berkesan, huwahuwaa.... itu baru testing!!!... ermmmm
Antara lain, penutup petang tu Dr Azizan siap memberikan tips dan cara2 untuk membaca tarikh lahir sesiapa sahaja, dengan cara yang betul, mengikut susunan dan tertib2 nya yg tersendiri.
pastu kannnn..... pastu kannn..... Dr Azizan cakap kat kami, bila dah pandai buat kiraan, pandai menghurai dan pandai mengulas dgn baik, bole buat duit! Sape2 yang nak mintak buat huraian berkenaan tarikh lahir mereka, boleh laa mintak caj, kurang2 80 hinggit tau!!!!.... awwummmmm.... bisness lagik!
Okeh, hampir 6.30pm, selepas majlis penutup, kami semua teruja dengan offer Dr Azizan berkenaan kursus RKMJ yang akan berlangsung pd Ogos kat Park Royal Hotel, KL. Bab bayaran tu, lemah sket... agak lumayan jugak!. Tapi Azie dah set mind.... nak ilmu... kita kena melabur, tak berani melabur....jawabnyer.... macam kata blogger Faizal, makan lutut laa wei!!! harharhar.....
So, Azie gigih2 jugak buat booking, semestinya untuk Azie n Syam sekali.
Ptg tu jugak Azie balik KL, macam yang Azie citer kat entri lepas tu.... meninggalkan bumi JB yang penuh kenangan manis selama dua hari. Will miss u all there............................. semestinya jugak M-Suite Hotel yang sangat beshhh....

RKMJ.............. cu soon, wait for me...............,
chiaooowww dulu, .... Salam~

No comments: