Saturday, August 15, 2009

Permulaan HEBAT : IRKMJ Day 2

Day 2: 08 Aug 2009
Tenaga bunyi dari alarm handphone tak dipedulikan. Sangkaan Azie baru jam 6am camtu…. Mata masih tertutup rapat, melayani sejuk dingin yang sungguh asyik.
Sekali ambik koooo…….. terlebih sudah!!!
Bangkit, terus mandi… siapkan barang2 yang nk dibawak, baju pun main rembat jer, tak sempat iron pun…………huhuhu….

Pagi tu, sempat bfast ala kadar kat Cititel Hotel. Mengatur langkah dengan pantas… sepantas hati, jiwa raga kami untuk menimba ilmu. Dari Cititel Hotel, drive carefully… lagipun seawall jam 8.30am, jalan di sekitar Bandaraya Kuala Lumpur masih lengang, mungkin hari Sabtu… tak ramai yang bertugas….
Sampai Seri Pacific, ngam2 program nk bermula. Dapat duduk row yang masih selesa.
Ilmu yang dikutip sungguh bermakna………………….. pembelajaran dan pengajaran yang sentapkan hati Azie tatkala mengenang banyak peristiwa2 lalu. Rupa2nya baru Azie faham… inilah proses mengenali diri sendiri. Thanks Dr Azizan… mencungkil seribu satu kekuatan dan kehebatan diri Azie. Oh, Azie menghayati proses pembelajaran hari ni dengan penuh perasaan rupanya….. ihiks…

Pagi tu jgk, sebelum start talk dari Dr. Azizan…
Kami diedarkan satu kertas utk tulis pengalaman sepanjang ikuti program Dr Azizan. Impak dan kesan positif yang kita lalui hasil dari program2 tersebut.
Azie pun dengan semngat karang dengan jujur dan ikhlas, apa yg berlaku, yang Azie lalui, yang merubah kehidupan Azie, dan……. macam2. Menurut dorang, pengalaman yang sangat bermakna dan terpilih, akan disiarkan dimedia dan mungkin individu yg terpilih tersebut akan diundang oleh media2 yang dimaksudkan. Maybe…TV3, TV9, atau paper METRO. Ermmm… Azie tak xpect utk dapat apa2 pengikhtirafan pun, Azie just share apa yang betul2 Azie lalui jerk… Syam jeling2 pandang2… ghupenya Azie tak sedar Azie dah tulis panjang lebar, sampai 2 pages. Hua hua hua…. Terlebih sudah!
Sepanjang hari ke2 yang dilalui… setiap saat yang berlalu terasa sangat pantas, indah dan bertenaga. Segala macam rahsia telah kami kuasai… Oh beshhh nyer! Thanks Dr Azizan… give me more…. give me more!
Semuanya sangat hebat…. Azie dah kenali ramai orang yang hebat2… berkenalan dengan individu yang bukan calang2 orang nya, ada Doctor, ada Professors, ada Lawyer, ada Pengurus2 syarikat, tak kira laah pengurus besar, pengurus kecik… ada Architect, ada Contractors, ada Consultant, Businessman, Businesswoman, pergghhhh….

Azie lalui suasana yang best sangat2… dan makan pun best jugakk……… Hahaa... makan tak hingat! Lupa tengah berpantang……… shhhh… bukan pantang bersalin laa, pantang seafood, kulit ku udah gatal2…. Huhu… Rasanya hari ke-2 ni, tenaga kami lebih power… tapi, ini baru permulaan. Berakhirnya sebuah permulaan dengan perasaan yang berbunga2. BANGGA.
Jam 11pm, bersurai n balik hotel dengan berbekal semangat didada.
Heheee…pssttt... Masa sesi petang, Azie tertido sket, mantukkk n penat sangat kot, sooogan mak cik!

………. ikuti permulaan hebat kami pada hari ke-3!

No comments: