Tuesday, August 4, 2009

Tidurku tak lena


Pagi yang indah...........
Semalaman tidur ibu tak lena. Risau pulak tengok abg long dan adik yang masih tak sihat ni. Demam dah baik, tapi batuk dan selsema yang agak kritikal merunsingkan seluruh hati ibu, nakk... Ibu ingat abg lng dah ok, kan baru malam tadi gelak2 main dgn Raudah, makan sama2. Tetiba sakit balik........
Tak apa lahh, macam ibu cerita kat abg long semalam,... abg long tak boleh nangis masa demam, kena redha sebab yang bagi sakit Allah, dia bagi sakit sebab nak suruh abg long jadi budak baik, kan. Nanti yang akan bagi sihat pun Allah jugak... sebab tu abg long kena selalu fikir yang baik2 jer.... Abg long faham,kan ibu cerita tu.

Sekejap tadi adik bangun muntah2. Abang long pulak cirit birit.

Ibu tak sabar menantikan hari siang, nanti ibu bawak abg long ngan adik pergi hospital yer.

Ibu renung anak2 ibu yang baru lena disisi ibu ni.... air mata ini gugur lagi melihat wajah2 lesu kalian. Dugaan dtg menguji ibu kali ini, buat ibu buat2 tak keruan.

Ibu cukup yakin anak2 sekental hati ibu, sabar dan tahan melawan kesakitan. Ibu tak putus2 berdoa dan berharap abg long dan adik cepat2 baik.....

Nampaknya hari ini pun abg long dan adik masih tak dapat ke sekolah. Tak pe lah, ibu jaga abg long ngan adik yer. Ibu akan bacakan buku cerita "Kisah Puteri Tikus" yang ibu beli semalam. Nanti minggu depan ibu bawak adik beli kasut raya macam abg long, ada lampu blink2 kat tapak..... ;-)

Luv both of u so much.............. oh my darling, i luv u!

5 comments:

Eazy Izzuddin said...

mlm td pun tidur ku x lena
letrik x de!
ohoho

aZZiela said...

kalau letrik xde lagi lena tido......... golapp jer, sunyi apa. Berangan pon best, ahaks~

Mamamanja said...

anak2 x sihat erk???
moga dorang cepat sembuh

Ross said...

Kak Azie, X sihat ke Putra2 K.azie ? kesian ibunya...anakanda x sihat ibunda berjaga...klau ibunda x sihat ...ayahanda la plak yang berjaga ...hihi..Semoga Putra2 k.azie cepat sihat...amin...

Eazy Izzuddin said...

tp kepanasan yg maksimum melanda...
haha
xD