Wednesday, August 19, 2009

Mengubat jiwa lara!

Malam semalam.... kejadian lepas maghrib, 170809.

Tengah sodap2 makan.... mama datang n bincang perkara sama seperti malam yg sebelumnya. Aku yang tengah berselera, tiba2 terbantut dek pertanyaan mama. Sentap!
Bukan sentap n kecik ati ngan mama, sentap pasal memikirkan hal yg baik pada mama, tapi tak sukee pada aku!
Aku cuba habiskan nasi goreng sardin tu sampai abis... terkulat2 jugak.
Ateh menyelamatkan keadaan, dan cuba menjadi wakil aku utk luahkan perkara sebenar kat mama. arhhhh... lega sket!

Tapi... hati aku tak keruan.........., aku tak nak mama kecik ati dengan pengakuan ikhlas aku berwakilkan ateh tadi. Lepas makan aku sembang2 ngan ateh, sebenarnya lebih kpd meluahkan perasaan. Aku menangis lagi..... jiwa lara!
Aku cuba mngubat sendu.... melayani drama kat astro prima.... tak de satu pun yg menarik minat aku sbb otak aku ligat berfikir perkara yang satu itu. Naik pulak ke tingkat atas,.... aku menangis sepuas2nya...,

Masih ingat pesan guru2ku, ketika bersedih, serahlah diri kepadaNya lalu aku ambil wudhuk dan solat isyak...

Alhamdulillah... lega sket rasanya.........

Dari bawah, aku dgr suara ayie, alang n ateh... gelak2.....
then, Ateh naik atas dan pelawa aku joint dorang. Hurmmm... mcm2 bebudak ni.
ateh : kak long, jomm ar........... nok g metro point, karaoke. Saja suka2, ilang jiwa lara.
aku : karaoke apa mlm2 buta ni. (masa tu pukul 9.45mlm)
ateh : eleeey, kejap jer. sana tutup kul 1pg laaa. sejam jerr.... jom ar.... (memujuk)
aku : x dok mood lah...
ateh : uuk alooh, x dok apa nyer ramai2 nih, mari laaah.... saja nk ngikut abe chik.(ayie)

Lebih kepada tidak mahu menghampakan ateh n adik2 aku tu.......... aku turutkan ajer, tapi bila dah sampai sana.... aku pulak yang terlebih over... hahaaa... see!... nyanyi lagu febrett sampai 3 round, huhhh.... besh nyer - AKU YANG KAU PANGGIL SAYANG & AYAT2 CINTA.... perghh, mengancam abissh sore ku yg merdu, ahaks~
Balik malam tu, kami tak banyak borak sebab masing2 dah penat. Azie just buat air milo n cicah biskut, naik tidooooooooo....

huhu, lara ku terubat ler sket dengan macam2 celoteh n cerita budak2 ni. beraksi melepaskan perasaan masa menyanyikan lagu kesukaan masing2.... memecah tawa dan gelak dari hati aku. T.kasih............ adik2 aku mmg sporting gaban n sangat2 beshh........
Bangun keesokan hari, jiwaku yg lara kian berlalu. Got SMS from sayang n his always charge my energy with positif support!...thanks syg, muahss muahss....... lalalaaalaaa~ kini hatiku berlagu riang! peace.......
~Azie

1 comment:

ijad said...

semoga riang selalu