Saturday, August 15, 2009

Permulaan HEBAT : IRKMJ Day 1

Day 1 : 07 Aug 2009
Malam sebelum kejadian. Tidur Azie tidak lena… sampai lah ke subuh hari. Hohooo… belum apa2 Azie dah bersemangat waja!... Menyediakan segala macam keperluan utk 3 hari di Kuala Lumpur nanti, tak banayk yang Azie bawak. Hanya 3 persalinan pakaian untuk siang n malam… n buku nota, stationery, mineral water etc.

Hari tu, Azie tak sabar untuk melalui satu proses pembelajaran yang luar biasa. Azie dapat merasakan kehebatannya.

Waaa.. waahh…., pagi2 sayang dah bagi positif energy, “cantikk nyer…..” heheeeeeeeee, walaupun hari2 Azie cantik, mungkin ari tu terlebih sket cantiknya. ;-)
Rugi tak snap gambor…


Seperti program2 yang lepas, Syam turut bersama Azie demi menjayakan misi dan visi masing2. Kami sampai Seri Pacific kurang lebih jam 8.00am. Disebabkan terlalu teruja, perut yang kosong pagi tu, x sempat diisi. Nasib baik pihak hotel ada sediakan minum, so.. sempat lah Azie teguk secawan Teh O. Slurrppp….. sehangat teh O yang dihirup, begitulah suasana ruang legar Pacific Ballroom pagi itu.

Lebih membuatkan Azie xcited bilamana Azie dapat tahu beberapa kenalan yang Azie jumpa dalam program W3C lepas, sama2 mengikuti IRKMJ ni. Meriah sungguh….

Jam 9am, pintu dewan mula dibuka. Hahaaa…. Yang besh, time ni. Masing2 berebut nak masuk dewan. Berasak2 dengan penuh kesopanan, camner tuh??? Bukan apa… kami semua ni, berebut nak duduk row depan. Ini lah yang dinamakan orang hebat yang nak jadi bertambah hebat. Hari pertama Azie dapat duk row tengah…. Kira takde laa kebelakang sangat. Program yang diikuti kurang lebih 500 peserta ni, sangat selesa kerana ruang ballroom tersebut sangat luas dan besar. Support pulak oleh 2 skrin besar dikiri kanan pentas, so… dapat tengok dengan jelas setiap pengucapan dan persembahan dari Dr Azizan.

Banyakkk sangat yang kami belajar. Huhuuuu, betul kata Dr tempoh ari, hari pertama sudah cukup utk membuat penilaian akan wang yang dilaburkan attand course ni, sungguh berbaloi. Itu belum lagi masuk hari ke-2 dan ke-3.

Btw…. Ari pertama yg dilalui sungguh luar biasa, nak2 time meraikan diri masing2 dengan lagu Its My Life – Bon Jovi, walaupun masih malu2 kucing. Heheeeeeee….

Pembelajaran, aktiviti, teknik, pengucapan, pengiktirafan, ikrar dan janji kami…. Mula bersatu sehingga tamat program malam tu, jam 11pm.

Azie stay kt Cititel Hotel. Hotel yang selesa untuk sekadar merehatkan diri sementara menunggu hari siang. Dari Seri Pacific amik cab terus ke hotel malam tu, sampai bilik… debooommmm… tidoo dengan besh dan nyaman…. Hahaaa… lupa tugasan yang Dr amanahkan, tak hafal pun declaration tuh! Ampunnn…..

...............Ikuti permulaan hebat kami pada hari ke-2

No comments: