Sunday, June 28, 2009

Dari hujung jari


Pencarianku bermula dari hujung jari yang mengetuk satu demi satu jendela blog sahabiah sekalian. Dari satu pintu ke satu pintu..... rupanya banyak perkara yang tertumpah dihati kecil ini. Tingginya ilmu dan hebatnya diri kalian, sehingga mampu memecah rasa sunyi dihati ini.
Terima kasih kawan....

Minda serikandi mentafsir saribu satu makna....

Walau dimana....., "Asuh itu permata budi, kilauannya tak akan pudar oleh asakan zaman." Dari kecanggihan cyber ini jugalah, ilmu dan akalku seiring kecintaan pada ilmuMu, dan bermula dari kecanggihan ini jugalah...semalam aku dipertemukan dengan insan hebat yang memberikanku dengan seribu satu aspirasi. Benar kata guruku.... MESTI BERILMU.... dan disini jugalah seribu satu gedung ilmu telah mula aku selangkari. "Untuk pandai, dampingilah mereka yang berilmu, untuk berjaya juga begitu!" Umpama berkawan dengan sang penjual minyak wangi, akan tercalit juga harumnya... Apa yang pasti, jangan hentikan pencarian ini.... kerana pencarian ini kan memberi seribu erti.
Tiada sempadan yang tergaris dialam maya yang penuh kecanggihan, yang tinggal hanya akal untuk menilai akan selitan indah dan cela.
Selagi jemari bisa lagi menitip keyboard ini, ada kudrat dan tenaga untuk mengheret tetikus, mencari ilmu yg tertera dihamparan monitor.... selagi itu jugalah, pintu2 ilmu ku ketuk, menyelinap erti dan makna.
Cintaku, sayangku... bukankah disini juga rasa yang indah itu terbit dari dua hati kita???. dan seperti juga tekadmu.... 'Takdir dan waktu' bisa menyatukan hidup kita....

2 comments:

Dj Epoi said...

Salam....

Walaweiiiiiiiii boleh tahan arrrrrrr AYat2 POWER heheheheh...

Teruskan...ngn Ketegaran anda heheheheheheheh....

Gua dah link kembali ...hehehehe
Sorry tak perasan....

aZZiela said...

wakkkk wakkkkk ..... itu puji ker perli??? miahaahaaahaa....

x dok ehhh, mana de power, baru nak balajor2 jugak ni, kata minda serikandi, mesti laa kena power, jangan tak power!!!

mekacih jenguk2 erk...