Sunday, May 1, 2011

Pesta Buku Antarabangsa KL 2011

Assalamualaikum semua....
Bersiaran di keheningan pagi buta ni, hiksss... sogann mak cik nk buat posting ni, al maklum leer dah bersawang tahap gaban dah mak cik punya blog ni.
Tapi, ada mak cik keesaahh??? Heeee... :D

Wokey,
Disebabkan saya tak keesah ni leer, makanya saya berbesar hati mnyatakan hasrat utk kembali ke pangkuan alam maya ni, nk share apa2 yg patut buat uols... Ohhh lupa nk tanya, uols sihat??? heeee.....

Sepanjang peninggalan saya, banyakkkk sgt yg berlaku, suka duka kehidupan, peristiwa dan kenangan. tapi, klau nk citer belaka mlm ni, uhhh... tak daya den!

Yang terbaru, pasal "Lawatan Peribadi Ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2011" siang tadi - 30 April.

Dasyattttt.... dan memang best sangatttttt....
Actually lawatan saya ke pameran buku di PWTC mcm smlam, acara wajib setiap tahun. Cuma yg mmbezakan kali ini, saya meredah dan membawa diri keseorangan ke sana. Mencari kepuasan leer konon.
Tapi iyer laaaaa.... Punya laa syok sgt, dari pagi sampai ke ptg, tak sedar masa berlalu.

Itupun perasan saya dah terlalu lama kat sana bila saya ada bunyi something......
"Kriuuuuukkkkkk..... Kriuuuuukkkkk....."
tahu tak, bunyi tu dtg dari mana,??? Heheeee
datang dari dalam perut saya ni leerrr.... menyanyi2, bergendang2, macam2... haaaahahahahaaa...

Nak share ngan uols, ada bbrapa fakta ttg lawatan peribadi saya ke PBAKL 2011 kali ni;

1) Saya naik public transport KTM Komuter - Padat sehingga saya hampir pengsan
2) Saya pergi sorang2.... - Mula leer aku rasa cam kura2 sumbang (Rasa jeer tau)
3) Saya jumpa semua penulis buku/artikel/majalah/novel - Yang saya dah 'alpha'kan nk jumpa dorang pd mlm sblum saya ke sana (bessshhhhhh...)
4) Saya 'klik...klik' amik gambar selamba dgn muka tak malu.... sgla macam aktiviti kat sana...
5) Pengunjung gileeer ramai, sehinggakan nk berjalan pun mcm xde ruang...
6) Saya jumpa dan bermesra dgn seorang pengunjung dari Sabah, bahhhh.... turun KL semata2 nak dtg PBAKL ni... peerghhh.... bapak respect, berbaloi pak!

Apa yg pasti,
Saya sangat berpuas hati, dan bila balik umahh.... alamak! ada lagi buku dalam listt saya yg lupa nak beli, atau betul2 tak perasan akan kuwujudan  buku tu....
Oh, fakta tambahan... elaun dan budget utk baju, kasut dan make up saya bulan ni, kena kurangkan sebab dah rembat mcm2 buku... tak sedar cash dlm purse dah tinggal 10 hinggit.... :)

Ini hasil rembatan kat PBAKL 2011 siang tadi.... lalalalalaaaaaa~


 Ini semua hasil tangkapan dan rembatan, semuanya 13 biji/naskah... antaranya....


Panduan utk kerja, karier dan bisnes saya....



  Ketiga2 novel ni, pakej 3 dgn harga gempak dari Karangkraf


 SUTERA BIDADARI (Ini Novel Thriller tulisan Ramli Awang Murshid,... semua karyanya sgt best) The most important ialah sarat dengan ilmiah, keinsafan, pengajaran dan kisah cabaran jiwa... saya cadangkan anda mendapatkannya!




Ketiga2 bacaan umum ini yang sarat dengan peringatan, panduan, pedoman dan sebahagiaan kekuatan serta semngat perjuangan dlm perjalanan utk saya serta pembaca lain, termasuk anda... Insyaallah....

...dan ini novel yg sedang saya gigih menghayati helai demi helai.... perghhh, kredit ++ buat penulis yg saya minati Siti Rosmizah, superb sis!

 Gift pack Ana Muslim utk Abg Long & Adik

Buku cerita utk Abg Long - Bessshhhh n very attractive!

 Buku kisah budak mat salleh ni, kiriman Nizah... dia nak kasi kat anak buah dia...

Paper bag tu saya beli, dpt 2 naskah majalah Ujang percuma!

Oohhh lupa, ada lagi.... Buku2 latihan Mathematic utk abg long... Alhamdulillah, kat PBAKL tadi sempat registerkan abg long utk program Ez Math, alaaaaa yg selalu ada kat TV and dalam Paper tu.... Hope berbaloi utk abg long, dan kita tgk hasilnyaaa nanti k.

Alaaaa... tertinggal... ini lagi satu! Buku Biografi Muhammad Bin Abdullah ni... saya beli sbg hadiah kpd seseorang, saya sendiri dah punyai buku ni dari last year... Mesti memiliki... Ni dia, gambar dari Pak cik Google, x sempat nak snapp pic... heeeee


Wokeessss, dah hampir tamat...'
Biarpun sedikit penat..., tapi rasa puas dan berbaloi!
Misi seterusnya, menghabiskan utk membaca semua bahan bacaan ni secepat yg boleh... tak sabarrr... nanti jika ada ilmu, atau apa2 yg boleh share, saya share ngan uols nnt k....
So, tunguuuuuuu....

Gud luck alls, sayang kamu semua yg selalu support saya, dan sila lihat update segala aktiviti saya di laman sesawang FB, kat sini

Sbl terlupa... nak share suasana kat PBAKL 2011tersebut.... meriah dan gempak! Layannnnn.....


...dan ini gambar saudara Ramli Awang Murshid (saya suke dia.... manisss dan muka sgt jujur)
...dan ini pula Saudari Siti Rosmizah, novelis yg menjuraikan air mata pembaca novelnya...

-T.A.M.A.T-



Salam sayang,
-Azie-
....with <3


No comments: