Saturday, January 22, 2011

CAVENZI Oh CAVENZI!

"Khidmat lepas jualan"
"Khidmat lepas jualan"
"Khidmat lepas jualan"
Omputeh cakap... "after sale services"
Aku mmg selalu ingat pesanan dan kata2 tu, mostly masa aku attnd kursus2 keusahawanan, marketing, dan khidmat pelanggan... ni kisah masa aktif duk joint course anjuran PUNB dolu-dolu... (owwh, baru aku perasan yg aku skrang dah x berapa rajin nk joint depa... huuuuu, hnya aku yg tau sebabnya)

Sorii kengkawan, bagi salam n tanya khabar uols dulu....
AssalamualaikumWBT & apa khabar uols.... harap sihat2 dan hebat2 belake...

Yg sbenornya aku bkn nak citer aku g kursus sana sini, tapi... bila citer pasal aku tak diservis slpas au membeli, hahaaaa.... kontra kan dgn prinsip depa!

Kisah hampir sbulan lalu, brg2 ofis yg aku order dari CAVENZI selamat dihantar, slpas bberapa hari baru aku perasan yg divider tu ada rosak, rejected!
Sib baik aku cool and calm jer, sbb aku pikir... depa pun maybe tak perasan.

Aku terus cal outlet tmpat aku order, at d same time aku report ke bhgian khidma pelanggan, bla... bla.. bla.... dorang janji akan hantar dan ganti baru, dgn syarat aku x bukak plastik dan cover packing tuh. Heeee sib baik jugak aku tak gataii tgn terus bukak msa tu ari.

Al-kisah..
Sampai ke hari ni, yg dorang janjink antar dlm 3 ari tu, tak sampai2... dah masuk 2 minggu pun!
Apa sebabnya....???
Adakah dsebabkan dorang xde kepentingan dan hanya nk menggantikan brg yg rosak, so dorang pikir lambat2 pun tak perr....

Huuuu... jgn mcm tu, kawan!
Aku ingat lagi, masa aku nk beli... semua sekali dalam lingkungan RM1700++ shj, aku bayar deposit 30%.
Then after 1 week aku call suh depa hantar, balance aku bayar kat driver.
Dorang cakap, x boleh puan... puan kena dtg bayar sini... cash, sampai habis dulu, baru kita akan arrnge hantar!
Aiyoooo... camtu ka??
Aku bukan x nak pegi.. tapi, mmg aku bz doah... x smpat aku nk singgah antar cash tu..
After 1 week, depa call aku hari2... tiap2 hari ... suh dtg bayar, pagi petang pulak tu.... prihati sungguh!

Persoalan sekarang,
alangkah bagusnya dorang follow up ak mcm ni, tiap2 hari... tanya laa aku driver da antar lom brg ganti aku, atau sekurangnya call dan eplaint kat aku apa pasal brg ganti tu lambat nk dihantar... xde stok ker... xde lori kerr... atau driver sakit perut keer... dunt worry, aku accepted apa saja reason depa. Ini tak... aku pulak yg hari2 duk tepon depa.. tapi, janji depa... hanya tinggal janji...
Yang sejukk semakin panas.... isshhhh...

Masalahnya, bukankah cacat ofis aku ni dgn perabut yang berbalut macam mumia ni??? heheeeeee.... sabar je kak oiii...

dan, nasib baik... cover balik, nampak laa sedikit cun dengan adanya model ini, hahaaaa....

Maka, sekian dulu bebelan aku pada Cavenzi... harap kalau ada kaki2 atau mata2 Cavenzi yg duk ngintai kat sini, jangan marah aku... jadikan bebelan aku ni sbg pengajaran... k alls.... aku nak cal lagi esok pagi, mok cik tgh marah ni.... heheeeee :)
bye alls,
Assalamualaikum WBT~

No comments: