Friday, February 12, 2010

Semangat Harus Kuat...!!!

Hari ini, sungguh tenang dan indah.... pengisian sentiasa ada memnuhi kekosongan hari2 hidup yg dilalui. Namun, pasti ada duri ada racun... dugaan yang tak terlepas dari untaian perjuangan. Hanya kekuatan dan semangat menjadi benteng mengharungi segala macam pancaroba....

Assalamualaikum WBT semua... salam perjuangan, salam kasih sayang.....

Sememangnya byk story nk share ngan uols, tapi mcm biasa... bila dah byk story.... aku sndiri dah kehilangan idea. Dua tiga hari ni aku agak busy menguruskan rangkaian DCL, hari2 keluar menjalankan kerja n t/jawab... bantu downline n meeting sana sini. yang paling menerujakan aku... program sehari bersama CA Kamal kat Crystal Crown Hotel last week. Husssshhh... pengisian yang sungguh hebat dan dasyat. Nanti bila free aku share ngan korang.

Then, isnin lepas dapat jumpa CA Cikgu Anizah dalam weekly meeting kat BC Kajang... byk kata2 CA Anizah yang buat jiwa aku betul2 tersentap, aku betul2 tercabar. Yess.... ada masa semngat kita akan up n down... dan program2 sebeginilah sbnarnya tmpat kita recharge energy yg sedia ada. Hopefully kawan2 dan rangkaian aku sentiasa segar semangat nyer sesegar semngat aku, besar jiwa dan impian, sebesar jiwa dan impianku!

Sejak tghari semalam sampai petang... penat aku tak ilang lagi. Mana taknya drive ke HQ DCL ke Melawati, balik bkejar pulak ke Bangi antar brg yg Hajar order.... dapat call dari wshop, ada problem nk kena sttle ngan supplier.. (pasal cek utk byr stok...huuuuhuuu macam2...) berkejar aku balik workshop.... penattttttt.....
Lewat petang,
Aku dapat call dari Rynn, downline aku kat Puchong. [Rynn - "Azie, boleh datang sini tak malam ni, Rynn nak barang, esok nak balik kg. Pastu nak suh Azie citer ngan mak cik Rynn pasal Diebeherb"]
Masa tu.... aku tgh bersiap2 nk kuar g Warta, teman abang antar kereta customer. Pastu abang nk bawak budak2 cari accesori PSP. memang dah lama sangat aku tak temankan dorang jalan2 santai2...
Agak serba salah aku nak bgtau abang aku tak boleh follow dia. Pada aku, klau ckp elok2 ngan abang .. ok ajer. Tapi, aku tak smpai hati nk bgtau abg long ngan adik, kmi x bole makan kt Restoran BBQ Chicken sama2 mcm yg aku janji.... Huksss.... jiwa aku sentap!
Dalam pusing2... haruss aku call Rynn, mintak lewatkan apointment, Aku -["Rynn, azie sampai lambat sket ea. dalam kul 11. Boleh tak Rynn. Azie ada hal kejap ni. Nnt Azie call Rynn bila nk gerak kang ye.. bye"] Ryyn ok ajer, cuma aku yang tak berapa confident, betul ker aku nk drive sorang2 g Puchong kul 11, pkul brp pulak nak balik... iskk... semangat harus kuat! Kali ni aku tidak mungkin akan hampakan abg long ngan adik, sbb aku tau ... klau x bawak mlm td, malam ni aku sure x dapat nk bwak dorang kuar... aku dah set apointment dgn owner property, utk collect document. Saturday till Monday pulak aku outstattn ke Kelantan, .... ouchhh....
Kesudahannya.... semua sttle. Lps tutup kedai semalam terus kami kuar ke Warta, jalan2... makan2... Alhamdulillah, aku happy... abang happy... abg long n adik jugak happy... walaupun kami kepenatan.

Sampai umah kurang lebih jam 10.20pm... aauushhhh, mantuknyaa....
Tapi kann dah janji ngan Rynn, mak cik dia plak baikkk punya prospek tu! So, mandi... n terus pegi Puchong. Semnagat harus kuat... lalalalalaaaaaa....~

Sesampai di Puchong, suasana umah Rynn masih kecoh. Owwh, dorang baru lps kenduri doa selamat ghupenyaa.... Aumm.. segannya aku. Dtg umah org mlm2 buta, huhuuu....,ehhh... pujuk pujuk hati.... bukankah Rynn yg beriya mtk aku dtg antar brg. Apa lg, bila dah ada chance bercerita, pung pang pung pang aku citer psl dieberherb kat auntie Rynn... Kan aku dah ckp, semngat kuat, jiwa besar, usaha .... pasti akan ada kemanisan yang dijanjikan. Rezeki aku bertambah walaupun dilewat malam, aminn Ya Allah... pengorbanan aku berbayar!

Aku gerak balik dari Puchong jam 12.15am... tak gigih nyeerr nk drive. Mmg aku ngantuk sgt2.
Nak dijadikan cerita... aku hampir2 terbabas kat selekoh depan IOI Resort / Marriot Putrajaya..., Ya Allah....., Ghupenya aku sendiri macam drive sambil tido... sepanjang2 jalan Puchong - Kajang tu, aku hanya drive dgn 60km/hr.... dah x leh nak blahhh.... Ya Allah, syukur masih menyelamatkan aku dari khayalan. Aku tersentak sedar tgk2 keta aku skett je lagi nk langgar divider jalan, haaaaahhh... lega bercampur dup dap dup dap... apa lagi, drive lagi ke depan n aku masuk susur ke Hosp Serdang. Aku park keta tepi jalan tu, tarik nafas panjang2 n pejam mata... tak kira laa... aku kena tdo jugak, kang jadi apa2... kesian kat anak2 aku... kat family.... nau'zubillah!
Sempat terlelap kurang lebih 20 minit... n aku teruskan perjalanan.. mmg dah tak jauh sgt dah nk sampai umah... menggagau aku carik air mineral dlm keta utk cuci muka... bahye jugak klau sampai pagi aku tertido kat sini. Iskkkk... x mungkin! Sib baik ada  air oxy-pi, stok br amik ptg tu... zasss terus cuci muka...
Mata aku kembali membulat dan segar bugar. Aku pecutt tak ingt, tak sabar nk sampai umah dan kembali kepangkuan anak2....

Terasa jauh perjalanan mlm tadi..., walaupun bbrapa kilometer sahaja. Sambil layan 91.5 IKIM.FM... aku terfikir byk menda ttg perjuangan hidup. Kisah2 yg aku baca dalam surat khabar akhir2 ini membuat hati aku sedikit terkesima. Nak2 kisah kemalngan ngeri pengarah urusan Fadhilat Herbs... seusia yang muda begitu, mereka sekeluarga kembali ke Rahmatullah dgn keadaan yg sungguh menyayat hati, aku berdoa dan bermohon moga2 aku dijauhkan dgn ujian yg sedemikian, ....
Bagai paham layanan perasaan aku mlm td, lagu di IKIM FM buat jiwa aku kembali sentap... tanpa sedar... air mata aku menitis dan aku sedar, apa yg aku buat dan usahakan ini, sentiasa mendapat perlindungan dan kasih sayangNya, masakan tidak... sehingga ke saat ini... aku merasakan Allah tidak pernah menzalimi aku dan sentiasa bermurah rezeki dgn melimpahkan pelbagai nikmat... Ya Allah, tabahkan hatiku. Semangat Harus Kuat!

Jomm layann dan hayati 'Epilog Silam' Lagu yang aku layann dalam keta malam tadi.



Sampai rumah jam 1.40am... aku renung dan cium anak2... doa ibu mengiringi lenamu...
Aku tak sedar bila aku tertido....
Bangun seawal jam 6 pagi tadi, dgn jiwa penuh tenang... Syukur Alhamdulillah....
K alls.... mintak diri dulu, doa kalian adalah kemanisan dan penghargaan yang tidak ternilai. Aku sentiasa doakan kalian juga... semoga perjalanan hidup kita sentisa ditemani kasih sayang Allah Taala....

No comments: