Friday, February 5, 2010

Hantar Khabar

Bismillahirrahmannirrahimm.....
Lama tak menitip dan berceloteh, rasa janggal tatkala cuba mencari idea. Sebenarnya banyak sangat story yg nk share ngan uols....
Okess.... Assalamualaikum semua.... Apa khabar???... terima kasih pada yg sudi menjenguk, heee. Ada keer???
Sambil bertanya khabar... aku nk hantar khabar.... nampaknya sudah mula timbul bibit2 kerinduan pada kawan2 aku. heeee... betul apa. baik korang ngaku.... sape yg duk ym, antar msg n pm aku... bertanya2... "Azie, apsal diam je sekarang? ok ker? lama tak updet blog...?" haaaa.... itulah antara ayat2 n bahan bukti aku.... ;D

Hari ini???.... im fell gud!
Uh, iyerr la.... udah hampir seminggu  ilang selera makan & minum.... tekak meloya, perut sakit n memulas2. Ya Allah, tatkala sedikit ujianMu dtg mduga, aku rasa tak mampu dihadapi.. baru terasa kerdilNya aku disisiMu.
Itu laa kita.. khasnya 'aku'.... Nikmat sihat yang jarang2 kita sedar yg ianya terlalu besar. Yang jarang kita jaga dan teliti. Ermm... betul kan. Time sakit tu laa... baru teringin nak makan macam2, bila dah dapat still x boleh nk masuk mulut. Selera dah mati... huhuuuu... seksa!
Pepun... Jgn risau uols, azie da ok. Start dari Sabtu smpai smlam,  tak abis2 telan D~Bless, Madu Amazing + NigElla.... alhmdulillah, hasilnya spt hari ini tanpa perlu jmpa Doktor pun. Aminn....

Ermmm.... bila da bnyk story, tak tau pulak nk mula dari mana.
Tapi mcm biasa, modal aku... citeer busy n busy n busy.... apa yang busy sangat tu mok cik???
haaaa.... tu la dia, mok cik tatauu tang mana yg mok cik busy sangatt nyer, yg pasti mok cik mmg tak sempat nk hapdett blog. heeee....

alaaaa.... as u know, keja aku yg mcm ni mmg membuatkan hari2 aku sedikit kalut. so far alhmdulillah, semuanya bjalan lancar dgn bantuan cik abang, anak2 yg memahami, kat kedai... staff n adik2 aku yg sgt sporting n x lupa jugak.. kwn2 yg sentiasa mmbantu.

Menguruskan my Workshop & Restoran,.... rasanya sejak masuk tahun baru 2010... tak byk yg berubah. Yg aku nampak semuanya bertambah baik dan ada kemajuan. Usaha, penat lelah aku berbayar dan doa aku dimakbulkan,... Aminn ya Rabb.... walaupun bykkkk sgt dugaan, tapi semua bereehhh....

Menjalankan tjawab as a property negotiator pulak... proses pembelajaran aku sedikit terganggu. Dah 2 mggu aku miss meeting kat Rescom. Mggu yg mula2 tuh sbb aku sakit gigi gileer gaban. Last week pulak sebab aku demam, huhuuuu. W/bagaimanapun... syukur... aku still dapat byk listing n kerajinan aku menguruskan listing yg sedia ada tu x penah pudar. Alhamdulillah, komisyen rumah di Mahkota Cheras yg dah jual tu ari.. pun dah dapat! ;) bertambah2 semangat kerja aku. Aku tak penah lupa pesan bos kami, En Budin...., "bekerja atas terget atau meletakkan matlamat... akan membuatkan usaha kita berganda dan matlamat mudah tercapai" Yess.... saya setuju bos!
wohooo... kengkadang kesabaran teruji tatkala aku berhadapan dgn manusia yg bermacam2 ragam..

Mengusahakan perniagaan DCL pulak...., cukup menerujakan aku. Tambah2 dgn kedatangan tahun 2010. Ahli dlm group aku bertambah besar... means, t/jawab aku semakin besar. Walau pada awalnya mcm yg aku citer ngan uols, aku sbnarnya tdk laaar berapa suka menjalankan bisness yg sebegini (MLM), tapi ... tatkala telah menampakka hasil yg lumayan, aku mula sedar, yg aku telah silap dlm menilai sesuatu. Lumayan yg aku maksudkan kat sini, bukan dari segi income shj.... fuhhh... byk yg lumayan! Nk citeer kerr???, len kalii leer.... sure uols x pahamm coz everything is very subjective...
apa yg lebih penting, aku byk belajar memalui bisnes ni. IQ, EQ, .... sikap manusia... persahabatan... perhubungan.... dan macam2. eceeehhhhh... tetiba aku menjadi lebih bermotivasi pulak! Ok apa kann...
yang terlebih penting jugak kt sini... bisness DCL ini menjadikan aku insan yang lebih2 POSITIF, SABAR, PENYAYANG, KREATIF, RAJIN.... opsss... terlebih sudah, ini masuk bakul angkat sendiri nampak! ;D

Wokesss... tu leer antara sbb2 kesibukan n tugas2 aku. Pepun, dgn tubuh badan aku yg masih cergas, cerdas, sihat walafiat ni. Aku sentiasa happy dgn apa shj yang aku buat. Sesibuk mana pun aku... tak lain x bukan niat aku hanya utk memajukan diri sendiri, bantu keluarga n membahagiakan huby n anak2 tersayang.

Ok, tinggalkan pasal aku yg sibuk tu.... go to  d next story...

*********************************************


Abg Long n adik...
Both of them yg buatkan semangat aku tak penah padam! Luv u... muahsss!!!!

Abg long semakin pandai n berdikari menguruskan diri, menjadi kanak-kanak sekolah darjah satu yg cergas. Dalam bangga, ibu terharu bila fikir ada masa2 yang tidak dapat diluangkan dgn abg long, ada ruang yang masih belum terisi utk kita bsama. Itulah antara pengorbanan rasa n jiwa yg kadang2 membuatkan hati ibu sayu. Hanya Allah yg Maha Mengetahui, dan doa ibu tidak putus2 agar apa yg sama2 kita korbankan ini mendapat berkat, menjadikan impian ibu utk kita sekeluarga tercapai dgn cemerlang, insyaallah...

Adik pulak,... dari pagi sampai petang di tadika tanpa apa2 mslah. wahhh waahhh, adik dah x herann kat tadika sorang2 walaupun xde abg long. Makin bnyakk cakap n bnyakk celoteh. Jgn tak tau... adik jugak makin byk kerenah n dah pandai demand. Perghh... letih bila dua2 anak bujang ibu dah pandai melaramm... ada style la tu! huhuuu... kekadang x terlayann ibu dibuatnya. Tapi herann jugak bila last week teacher Sumathi bgtau ibu, "Puan, Adam very ok n good person. dont worry... but his so quit... " hahhh... biar betull.... heheeee... kononya adik menyesuaikan diri laa tu.

Pepun, ibu sentiasa doakan anak2 ibu menjadi anak yang cemerlang, dunia akhirat.. aminn.

*****************************************

Wahahaaahaaa...
Dalam xde citer, dalam xde idea... tetiba macam bayakkk pulak yg nk citer ni, idea pun datang bergolek2. hohooo... masa pulak tak megizinkan. sebb aku nk kena kejar apointment dengan tuan rumah a.k.a customer kat cheras jam 3.30 ptg sat lagi. So usah risau bimbang.... aku akan kembali meneruskan celoteh n ceritaaa dalam masa terdekat ni, insyaallah.... hehheheee.

Pesan aku kt uols, jaga kesihatan tau semua. Khususnya kawan yg sekitar lembah klang ni, sekarang musim demam... ujan panas ujan panas.... cuaca x menentu. Ambil langkah bjaga2.... n utamakan kebersihan. (ehehhh... mcm iklan kementerian kesihatan pulak)

For noww, so sorry coz aku xde citerr khass utk korang... just general story yg akuu citerr td tu. Aku permisi dulu yee.... salam sayang utk semua... muahhs! Chiooowww.....

Assalamualaikum...

No comments: