Wednesday, April 7, 2010

BESAR PUNYA mesti MARIIII....

Salam.... Selamat pagi yang dingin~
Mengintai dan menjenguk laman blog 'minda serikandi' ini... terasa benar kesunyian setelah tuan empunya diri memalaskan diri utk menitip bicara n celoteh manja. haks~
Pagi ni, tembok2 kemalasan itu hancusss tatkala idea dan semngat aku dtg mencurah2. heeee.....

Assalamualaikum wbt (lagi sekali).... hai allsss......
Sambil mengumpul idea, aturkan bilas2 kerja dan proposal yg perlu disiapkan ini, aku mencuri2 jenguk ke laman FB, dan sampingan nyerr berjaya membolosi  ruang 'new post' di blog ini utk aku ceritakn sesuatu kt uolss...

Actually xde leer apa sgt pun,
As usual aku sentiasa tegar menguruskan mcm2 hal seharian, cuma lately agak hardcore sket coz bberapa projek yg BESAR PUNYERRRR sedang MARIIII.... hohooOOoOOOooo.... teruja n penat jugak sebenarnya.
Apapun, program pertama bulan April, merupakan program khas sulung oleh zee'NS Excellent Training & Solutions berjaya dgn cemerlang! Peneraju utama udahh tentu aku sendiri yg tak retiii serik ini, thats why aku puass hati gileeer, gileer pun tak puas camni, hahahaaaaa.... DAN, penghargaan buat rakan seperjuangan aku yg sangat2 supportive, especially June Larra & Kak Masthura, tak lupa to Nizah dan my sis, Julia... korangg sgt2 hebat n really bravoooo!
Pada yg lom maklum pasal progran tersebut boleh refer kat laman FB aku... sila2... BONUS for alls, disini beberapa pics sepanjang proram utk uol layannnnn... happy viewing yeah!


                         
                             

'puas hati gileer' itu, bukan bermaksud program atau aku sendiri sudah sgt perfect, oh nooo....! byk lagi yg perlu diperbaiki. Apapun, ianya satu permulaan yg sgt baik buat kami. Baik buruk dan segala kekurangan adalah pengajaran dan pengalaman yg wajib dikutip utk menempa kejyaan yg lebih besar! ... betol betol???

Sitting with our teams.. we going planning next program yg lebih cemerlang. Ini laa yg buat aku suka 'bebel' kat sini... at least aku tak rasa preasure sgt n of coz merasakan kesibukan ini sgt2 baik utk aku as a usahawan yg baru bertatih nk mencari tapak ni, heeeee....~

Waah wahhh, sejak dua menjak aku duk menkaji pasal OTAK dan MINDA ni, ligat pulak aku menggunakan kedua2 fungsi otak kiri n kanan aku.,.. hahaa, mula laa panjang akal. Aminnnn... harap2 aku sentiasa istiqamah ke arah perkara yg baik sahaja... Terbaru, aku tak sabar utk '2010 Malaysia Road Tour - Mind Potential' yg mana basic preview ini akan aku bawak pd students IPTS / Kolej / Politeknik / Pelajar form 4&5 sek menengah n sewaktunya... bermula di Pantai Timur. So..  ore2 Kelantan, oghang2 Terenganu n oghang2 Pahang.... waiting for me! "Ya Allah... berilah kekuatan dan permudahkanlah segala urusan dan niat suci aku ini...ameen!"
For now~ aku lebih agresif utk pantau kerja2 marketing n apointment dgn karangkraf next month utk masukkan iklan di Mingguan Wanita harapnya berjalan lancar! Wahhh, cam confident je aku nk iklankan program tu siap ngan muka aku terpampang. Oh, semngat harus kuat dan ketepikan suara2 'budak kecik' ini.

Last week, 03 April... surprise besday party utk Abg Long sattled dgn sgt bessh, sgt simpoiii but sooo bravooo!as a mom... aku lebih gembira tatkala menggembirakan hati insan y sgt sgt sgt aku sayangi, baik abg long mahupun adik! See... dlm kesibukan ni mana mungkin utk aku lupakan detik2 indah utk aku rakamkan dlm memoir hidup kami. Special entry about abg long besday will coming soon. Pepun, wish u again... " ...HAPPY BESDAYYY MY DARLING, MY ENCEMMMM, MY LOVE, MY SOUL OH MY HEART! HAPPY BESDAYY TO YOU...."
Dalam dua minggu ni jugak,
Selain study n wat reseach pasal program2 yang bakal aku bawak nnt, aku sibuk duk godek nota2 sepanjang 5 days TTT last 2 weeks. Harussnya aku jugak laa tukang editor nyer, n aku cenyumm + gelakk kecil sorang bila ada satu m/s tu aku perasan tulisan aku cam ulat bulu... aku sndiri pun ngakk tau apa yg aku tulis. Membawa maksud!!! pada masa aku menulis nota tersebut, aku telah 'check out' dari dewan kuliah itu dan balikk tidur kt umah agaknya... hahahahaaaaar,
Harap sttle semua2 nota ini utk aku jadikan soft copy kami n rujukan akan dtg.

Esok meeting rescom, banyakk pulak agenda Big Bos aku tu... so, no no no, jgn cuba nk memboloskan dri pulak! ;)
Pasal meeting esok jugak laa yg buat aku gigih2 online dipagi2 ini kunun nk upload listing. Huhsss.... line soooo 'kura-kura'. Story about rescom, nk sharing sket..., sejak aku ada Nizah yg bantu uruskan listing, senarai pendek listing n arrngekan apointment ni, baru laa aku bersemngat waja. Nizah is very humble person but she  soooooo best!
Ptg esok aku kena sttle up banyakkkk menda, jumpa client n customer, then malam esok apointment ngan Jue, preparation utk preview about propety di JB belom ready apa lagi. HihoOOoOooo..... 'May Allah bless me!"

Sementelah Bisness Restoran dan Butik Jahitan mengorak langkah dgn gagah berani, aku siang malam bdoa moga2 semuanya bjalan lancar. As a manager, kerisauan bermain di dalam hati seiring detik waktu yg berlalu, betapa besar tanggungjawab terpikul! - Moga Allah mmberi kekuatan.

By May, jelajah 'Mind Potential' akan bermula n hanya sokongan, semngat, doa, harapn, tunjuk ajar, komentar dari uols akan memastikan semuanya lebih baik dari semalam!
Itulah hakikat hidup kita yg jarang kita buat walaupun sgt2 simple... 'penghargaan'

So, malam ni... penghargaan serta pengiktirafan utk anda semua biarpun ada yg memandang sblah mata dgn ucap selamat ini. - Nasihat aku, kena beljar utk terima penghargaan krn banyak energy positif yg uols akan dpt. K laar, sampai sini... aku rasa sudah ckup utk aku ceritakan n mumbling , sbg update aku nyer projek n xtvt kt sni. Harap mengubat kerinduan pada kwn2yg nk tau pkembangan aku. huhuuuu.... especially mr abg nun jauh kat sinun! Salam perjuangan, salam kasih sayang~

Azie...

No comments: