Thursday, April 29, 2010

LAPORAN TUAN!!! PUAN!!! CIK!!!

Salam n morning alls~

Woohooo, lama nyeer tak jenguk blog aku nih, udah makinn bersawang gitu. Siannn...
Dan,
Macam ni laa aku yg tenggelam timbul. Surely bila situasinya cam gini, membawa maksud aku mmg busy tahap cipan, hahaaaa... ambik koo!
Ntah apa pagi2 buta ni, mood aku baikk punye n tetiba banyakk je idea utk aku berceloteh kat sini. Bukan apa sgt pun, just update menda2 yg aku buat, aku alami, aku rasa, aku dapat, aku lalui, aku hadappp n all yg berkaitan laa.

For first,
Pasal kejaa... yang amat2 banyak, tapi aku SUKEEE!!!! Seriusss, aku tak tipu. Kenapa??? Of coz laa bila keja aku byk, n aku busy n aku pasti aku akan dapat hasil. Bak kata pepatah, "bersakit2 dahulu bersenang2 kendiann..." betol-betol?
Kesibukan aku ni, byk bsangkut paut dgn bisnes Property n 2-3 menda pasal Pusat Servis Kereta. Sementelah pulak aku sedang berjinak2 n belajar utk handle Commercial Property , then at d same time aku kena set up kann masa2 belajar aku utk exam LPPEH awal bulan July depan. Pikirr lagi, dalam bkejar itu ini.. haruss aku tak boleh terlepas pandang dgn Butik Jahitan yg akan di buka tak lama lagi. Loorrrrhh...... tetiba teringat yg aku sptutnya kena cal owner kedai yg aku sewa tu 2 hari lps, wokess2.... dunt worry la Azie, ANDA HEBAT!!! Hopefully semua ok!

WohooOooOoo... itu belum lagi dgn DCL group n Restoran. Syukurlaa, cam Restoran aku hanya pantau n ikuti pkembangn dorang dari jauh, thanks adik2 aku yg rajin, jujur, baikkk n sgt2 support. Mama jugak.... muuaahss, sayangg mama! DCL pulakk, aku cuba stabilkan emosi n perasaan bila aku kena hadapp mcm2 dugaan. Pepun, aku amat2 berterima kasih kt semua rakan niaga terutama K.Mas & Ust Wan, hanya Allah shj yg dapat membalas jasa baik kalian.
Apa shj yg aku buat n lalui, sibuk mcmana pun... inilah dunia aku as a businesswoman yg aku wajib lalui. Semngat harus kuat, jiwa kena kental. Aku pun tak tahu mcmana aku yg badan secoitt mcm ni, seberat 48kg ini bolehh buat n fikir bykk menda camni. Mcm kata kenalan aku dlm seminar lepas "Wahhh Azie, how u facing alls? U are soo energetic!"  Pada aku, jwpannya hnya satu - Kekuatan ini tak akan aku perolehi tanpa izin & kasih sayang Dia, sbb tu setiapkali diberi rezeki n nikmat semua ni... aku sgt sgt takutt sebenarnya, aku takut aku akan LUPA :( Na'uzubillah......



Next... (Coretan seorg ibu)
Jom update about Abg long & Adik. Hero aku berdua ni dah banyakkk sgt yg da improve. Hohoooo, sometime naik pening kepala ibu. Semua mendaa laa, kreatifnyaaaa... panjang akalnyaaa....
"Syukur Alhamdulillah, dalam kesibukan yg amat2 ni, ibu rasa ibu tak terlepas pandang dlm menteliti apa yga bg long buat n melihat hasilnya baik kt sekolah atau rumah. Ternyata! pengorbanan ibu tak sia2.
Ibu tahu ibu banyakkk berhutang ngan abg long n adik, ibu berhutang masa emas kita. Tapi tak pe, ini semua smentara. Hanya abg long n adik shj yg paham bisikan jiwa yg sama2 kita bicarakan. Ibu syg sgt2 along n adik walaupun kadang2 ibu nun jauh dimata kalian"
Pagi tadi, masa antar adik ke tadika, aku sempat sitting 1 hour dgn Teacher adik.. Aku happy n bangga bila dpt feed back yg sangatt BRAVOO dari Teacher adik bkenaan pkembangan n sikap adik.
Abg long plak mcm biasa laa dia, asyik2 nk kena bebel dlu baru nk sttle up home work n everything. Berkepitt ngan PSP tu sampai tmpat tidur klau idakk nyer!! Apa2 pun, Abg Long still excellent n sangat2 OK actually. Cuma biasa laa, kan. Tgh membesar mcm ni... x bole paksa sgt... lets them do everything with pleasure, not preasure... but still caring of them, have to!






Next...
Al-kisah pulak, sejak2 aku ada assistant a.k.a PA a.k.a Business Partner ni,  si Nizah laa..... aku bessh sgt bila dpt move on sma2 ngan dia. Walaupun Nizah nak kena aku tunjuk satu2  for dealing n whatever... but, she really ok. Biasalaa kan, mula2 je kelam kabut sket.... lama2 ok.  Practice make perfect, rite??? But sometime panjang jadi citerrr erhh bla sllu berdua jer ni. So far stkat ni... kami wat keja betol2, ikut jadual keja n focus that. Melencong lenconggg, xde laa....sori beb!!! Kan Nizah kann...
HohoooooOoo.... Cuma nyeer, mulut kami je laa yg always mumbling, ngan macam2 kerenah manusia nih, geli hati ada, n sakit hati pun ada!  haaaa???? (Kann da ngumpatt) Astghfirullahal'azim...
Biasanya menda berlaku kat atas Jalan Raya je laa.. alaaa, u all pun tahu laa kan.... mana nak jumpa pemandu berhemah macam kami kat KL ni??? heheeeee - Pepunn, setakat ni... walaupun aku ngan Nizah lalui mcm2 pengalaman, kami selamat lagi di sini. Mana tak nyeer, kecutt gak perut nak2 time buat inspection rumah kosong, tanah terbiar, masuk kuar semak... hohoooo... nnt aku show kat uols gambar2 kami pi wat inspection.
Ni dia..... haaaaaaa,



Wokesss,
Panjangg nyer citer aku. Lom puass hati xtually sbb bnyak sgt nak sharing... cuma x larat pasal dah lewat sgt2 dah ni. Hati aku sgt2 teruja utk travelling to Terengganu esok pagi. Kemaman!!!! Im coming..... Yg buat aku lagiii teruja utk ke K.Trg esok mlm n Jumaat di sana. Aku tak sabar utk menjejaki tempat2 peninggalan aku selepas abis belajar kat sana hampir 10 tahun lepass, mesti Kuala Terengganu dah banyakk berubah kan. Lantas aku tetiba rinduu kat kawan2 masa belajar kat KUSZA dulu, huhuuuu.....

K laar,
Apapun... harap uols selalu doakan aku, selmat sejahtera dunia akhirat. Doakan perjalanan aku esok ke Terengganu selamat pergi n pulang, serta segala urusan meeting n lawatan kerja aku kali ni.... berjaya membuahkan hasil yg lumayan!
Wish u all gud luck too... with peace... with luv!
~Azie

No comments: