Friday, April 2, 2010

Pesta Buku Antarabangsa KL 2010.... BESHHH!!!

Dari bukit datang menurun,
Dari lurah datang mendaki,
Dari pulau datang belayar
Dari hulu datang berdayung,
Yang buta dtg bertuntun,
Yang tempang dtg bertongkat....

Assalamualikum WBT, kawan2....
~mindaserikandi kembali bersiaran utk anda, layannnnnn.......

Sedap pulak bunyi gurindam kat atas tu...Ahaaaa.... gituu la gamaknya gambaran yg aku nk habaq kt uols. Bukan pasaii apa, tak lain x bukan psl Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur'10 (PBAKL) baru2 ni. Alhamdulillah, dalam kesibukkan yg teramat sgt smpat gak aku mencuri saat2 kecederaan utk menjengah ke sana. Memang BRAVOO leer rakyat M'sia. Apa yg aku lihat dari mata kasar, masih ramai rakyat M'sia setia menjadi pencinta Ilmu. HohooOOooo... of coz gak aku bangga ngan diri aku sendiri yg termasuk dlm golongan itu! ahaks~

Aku dah alert abour PBAKL ni 1 month bfore. Thats why sebulan sblum tu aku terpaksa mngikat perut smta2 simpan duit utk naskah ilmu yg aku dah set utk aku beli. Haaahaaaaa, iyer laa sgt tu! tak dook ahh sampai gitu, gimikks semata2,heeeee.....
PBAKL tahun ni aku rasa x byk beza ngan tahun2 yg sudah... cuma aku agak ralat bila ada 2-3 naskah yg x smpat aku cekupp. Budget aku 1k, sempat aku abiskan rm400-500 sajork, uhhh..... apa sudah jadi! Aku pegi kali ni ngan Nizah, tak plan actually.... main pegi jerk. Abiss aku punyer senarai buku yg nk beli tu tertinggal.. huhuuuu~ But pencarian aku petang tu berjaya jgk membawa pulang naskah2 ini sbgai santapan minda.
Perghhh.... mmg mengancam! Alhamdulillah.... sampai ke hari ini, 02 April... semua buku2 itu telah dikhatam dgn selamat kecuali Tafsir Al-Quran itu jerk... yg itu haruss nyerr aku jadikan sbg bhn rujukan utk personal research / study. Aku berkira2 utk pegi kali ke 2 sbl PBAKL berakhir pd 28hb... ooouch, lupa yg tarikh itu aku masih berada dlm TTT program. Uhukss~ wajibnyaa jugak mna2 buku yg tak sempat di cekup tu kena laa pandai2 carik kat MPH or sewaktunya...

Menghabiskan masa kurang lebih 5 jam di sana, something yg sgt2 best bilamana kita dikelilingi tenaga2 ilmu yg sungguh dasyat. Penat tak terasa dan pulang dgn sarat membawa rasa cinta yg mendalam pada bait2 ilmu yg terbias dipandangan mata sepanjang berada disana... wohooooo~ rasanya ingin membawa pulang SEMUAAA naskah2 itu, baik dari buku kanak2 sehinggalah ruas2 utk org dewasa, semuanya amat2 menarik... mau idak semua harga runtuh beb!
Apa pun, mudah2an dipanjangkn umur, murah rezeki.. haruss sabar utk PBAKL next year 2011.

Sila layannn gambar2 ini bg mereka yg ingin sama2 merasakan getaran dan tenaga positif di PBAKL lalu.... AZIE n NIZA, memoir @ PBAKL 2010.... happy viewing yeah~

pencinta's ILMU
Muka dah penat... kaki dah lenguhh...
Maskot KAWAN yg glemeer!
Merakam memori bersama Kumpulan Rabbani di booth MUSTREAD Sdn Bhd
Aku buat posting ni semata2 nk update about PBAKL'10.... xtually bykk lagi story lain nk share ngan uols. Esspecially about TTT Program selama 5 hari last week, yang tu lagiiiii BRAVO! so... waiting for me k!
K alls,
Minta diri n thanks for wonderful attention from u guys... with luv;Azie~

1 comment:

Anonymous said...

rasa nk pengsan gk dok dalam 2...^_^
sempah tgk2 belek2 jer...pahtu balik siap sesat lagi..kesian diriku....huhu