Thursday, December 24, 2009

Maafkan saya....

23 Dec 2009
5.27pm


Salam... Maaf laa petang ni aku nak jiwang sket. Jiwa lara aku kini kian berbunga2.... Sori laa syg, kalau terbaca luahan hati syg kat blog ni, ..... Udah syg hari2 pun doa syg... ckp syg kreatif, bijak, pandai... hahaaaa... kan betoii, udah terlebih kreatif laa ni, kan kan kan....


Petang ni, fikiran aku sudah agak lega dan tenang, dgn berakhirnya kisah jiwa sentap. Dan begitu lah aku, bukan tak pernah tetap dengan pendirian. Tapi... aku x boleh nak marah lama-lama... nak merajuk lama-lama...., nak nak dgn syg... mahu meroyann klau gaduh sket... dan apa yg lebih nyata... aku sunyi, jiwa aku kosong bila kasih kian menjauh. huhuuuu...., udah jiwa aku macam ni. Aku mmg agak kasar dalam berkata2, apatah lagi tatkala jari2 laju menaip SMS... uhhh... mcm2 yang terkeluar dan tercakap.... tapi, jauh disudut hati, aku tak berniat nk mengasari syg pun. Aku sebenarnya terlebih paham ttg apa yang berlaku dan x penah mencuragai kejujuran syg. Syg tersepit dgn keadaan dan kemelut bisnes, nak handle problem dan cari jln penyelesaian.... aku pulak sibuk nak suruh paham perasan aku sorang jerr. Tapi,... huhuuuuu... nape laah aku rasa ada ketidak adilan bila aku tahu last minute ttg apa2 yg berlaku. Adakah aku ni tak penting??? Knpa sanggup ketepikan aku???.... oh hati... berdamailah dan bertenanglah.... kasih sayang antara kau dan dia sesekali tak akan goyah.
Dan semalam...... Semalam dapat berbicara dari hati ke hati dgn sayang. Semua kekusutan dah berakhir dgn baik.


Berkali-kali aku mintak maaf ngan syg, sbb aku tak berniat nk berkasar bahasa pun dgn dia. Sometimes org x paham, cara kita melepaskan perasan dan geram. Dgn cara begitu jugalah utk aku luahkan cinta dan kasih sayang aku secra in-direct.... yoo lah, kang kalau aku direct cakap kang... syg ckp aku buang tebiat pulak. hikss hiks...


Kekhilafan aku ni, harap syg terima dgn redha. Aku faham... kenapa kita ditemukan orang yang sebigitu atau sebegini... kerana kita hidup berpasangan ini adalah untuk saling melengkapi. Sedangkan lidah lagikan tergigit... maka sakit dan pedih harus kita hadap dgn sekental nya...


Sehingga ptg ini, bicara aku dan syg berentak sama seperti sediakala. Kata org jawa... "back to normal" Namun tempias dan bisa masih sinis terasa..., bagai meraih perhatian dan simpati... aku cuba kembangkan kelompak2 mesra... tapi.... syg cam xde apa2 pun.. uhhh, payah betoii syg ni. Tu laa org laki kan.. ego.. tak abis2. Ahhh... xpe laa, janji dia sayang aku. ahahhhhaaaaa.... mmg aku terlebih confident!


Asam garam kehidupan, indah bahagia tak terlepas dari pancaroba. Apalagi dalam kita sama-sama membina satu empayar besar, sama2 menjadi nakhoda kepada pelayaran untuk mencapai impian. Bukan sesuatu yang mudah. Badai yang mendatang adakala lembut menyapa... adakala juga ia menggila datang menerpa. Apa yang lebih penting, kena bersikap profesional, waras dalam tindakan dan pertuturan, bijak mencari jalan penyelesaian, jujur dalam perhubungan, ikhlas semua perbuatan, sabar hadapi cubaan... doa dan kepercayaan dgn tawakkal hanya pada Dia... yang lebih bijaksana atas setiap percaturan dan urusan seorang hamba yang khilaf spt aku.


Buat syg... maaf for everything semoga syg sama2 tabah dan dilimpahkan rahmat dariNya. Sabar dan sentiasa gandakan usaha utk mencapai semua impian. Semoga diberikan juga kesihatan yang sempurna, ketabahan dan kekuatan hati dalam usaha kita ini, memeperkasakan empayar bisness yang kita jalankan. Eheeee..... jgn lagi serik dan jemu utk memujuk tatkala hatiku sedang amuk dan rajuk. I love u........

Cintaku tak berdusta

Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya
Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku....


Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
Hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu
Selalu


Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untuk selamanya

Apa yg ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku
Apa yang ku rasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku


Oooo  
Salam ikhlas...

No comments: