Tuesday, May 4, 2010

Hari Santai Aku

Salam n nite alls...~

Fuhhhh... santai abessh!
Tu jer laa yg boleh aku gambarkan sempena meraikan hari cuti2 aku pada hari ini. Dari malam td aku blurr ttg apa yg aku nk buat today. Tgh elok dalam alpha mode aku tertido pulak.... tido tak hingattt! Bangun2 udah jam 6.15am, uhhh terlewat dari kebiasaan rupanya!

But really sure yg aku rasa sangat segar bugar. Al-kisahnya lagi sekali, agaknya minded aku secara tak langsung dah programkan satu stuasi sejak malam tadi, antara ayat yg terlintas kat kepala ni adalah - "Besst nyeer klau esok tak de apa2 keja... duk umah santai2"...

As usually, apa yg aku fikir itu laa yg akan jadi, ha'aah. Kan betul... ghupanya... pg2 lagi semua apointment yg elok dah set satu2, aku dapat call dorang nk postpone n cancell. Perancangan aku nk balik Melaka pun tetiba ter'cancell' sekali, disebabkan bilangan keta yg masuk ke worksyop hari ni agak luar biasa... Alhamdulillah, murah rezeki aku bulan ni. Harap2 esok niat kami mau pulang menjenguk org tua akan kesampaian... hukss huksss... hati aku n abg meronta2 ingin kepangkuan dorang, mau restuu beb! Ye laaa... aku nak handle project yg sebesar ini bukan senang, penjualan Wisma RM128Mil tu aku kena buat scepat yg boleh... dan of coz aku sentiasa harapkan doa restu ayah bonda juga dari mertua aku sendiri. Thanks to Dr Azizan yg 'highlight' kan menda ni masa IMKK last time.....

Continue about today story....., bila semua apointment n meeting2 cancell, uwaahhhh.... apa lagi, yehaaa leer aku! Tentang nk g inspection rumah2 customer tu, aku sendiri bisa adjust n postpone for anothers day. Hikss... apa yg penting mmg aku sure bessh gileer bila dapat duk umah spnjang ari ni, cuma kuar mkn tghari jeer kjp td smbil bincang sket hal dgn En Roslan & En Hakim selaku Projek Manager & Project Designer utk projek mega Hazinan Auto. Aku harap2 apa yg kami rancang akan bjalan lancar, sure! Cuma nyeeer, feninggg jugak aku bila dapat 2-3 project yg aku nk kena uruskan dalam satu masa. - "Ya Allah... Hanya kekuatan & pertolongan dariMu aku harapkan, kurniakan aku kesihatan yg sempurna, kecergasan fizikal & kecerdasan akal dan mindaku, agar aku dapat terus mengabadikan diri sbg hambaMu yg taat, menjalankan kewajipan n mencari rezeki serta kekayaan dengan tenang & bahagia!"

Bila ingat yg Dr Azizan highlight ttg redha ibu bapa tu... aku betol2 harap yg aku senantiasa menjadi anak yg bukan setkat tak buat dosa n tak mengingkari org tua... jauh dari tu, aku cuba sedayanya menjadi anak yg sentiasa menggembirakan hati mama. Kalau uols nak tahu... kat situ laaah, raja segala rahsia untuk mencapai impian, sekalipun nak achive as a millionaire, sbgaimana yg selalu aku dambakan!

Macam hari kasih sayang leer aku rasa ari ni,
Sesekali aku dapat luang masa bersama anak2, mama n adik2 aku... macam2 leeer kerenah yg terpaksa aku layan. Mama yg banyakk mumbling itu ini... hukssss.... but sure, utk kebaikan aku n aku rasa kerinduan mama pada anak dia, utk smbang2 n borak2 santai cam dulu2... cam zaman aku tak busy tu... but, kasih seorg mama... dah tentu sllu support apa yg aku buat, until NOW. Thanks ma, luv u!

Kerinduan adik2 aku pulak, apa lagiii.... sibuk duk bercerita itu ini kat kak long dia ni. Waaahhhh, pantang nampak aku bersantai2 gini... ada jerk yg mengada2... ajak g tengok wayang laaa... pegi uptown laaa.... huahuahuaaa... agenda mnge'pow' aku sumer tu!

Dan........ kerinduan abg long & adik jelass terpancar, of coz seglanya utk anak2 ibu. Peluang kami santai2 kat umah ptg tadi... 100% ibu gunakan utk abg long n adik... kami baca buku sama2, main game sama... tido sama... golek2 tgk tv sambil adik ngan abg long berebut2 nk peluk ibu....

Kerinduann abg pulakkk???? Jeng jeng jenggg.... heeee~

Settle seharian aku yg sangat sangat sangat bermakna hari ni....
Esok sudah pasti aku tak sabar utk meneruskan kerja dgn penuh bersemngat. Haaaaa??? Tengok listing apointment aku, skeet punya banyakkk! Tapi, aku sukee.... sbb aku harap salah satu atau dua atau tiga dari apointment2 tersebut aku aku convert jadi 'duit'. SURE lagikkk!!!

All thats is my hupdet utk kali ni,
Dgn penuh harapan sama2 korang doakan aku, mudah urusan & perjlanan seharian aku. Untuk korang jugak moga2 diberi kejayaan, kekayaan, kebahgiaan, kesihatan & keberkatan... aminnn!
Ingat tau BFO yg paling2 besar dari hupdett aku kali ni iaitu: Gembirakan hati kedua ibu bapa utk memperolehi, double n double n double amazing result!
Jommm.... cepat2 capai target... bila everything ok nanti, aku nak camni pulak...... RELAX beb! 'Retire Young Retire Rich' Insyaallah....


K alls... beransur dlu... jmpa lg seh!

* Aku bluur 09 May makin dekat, tatau nk bagi hadian apa kat mama sempena Sambutan Hari Ibu tak lama dahh. ... Any idea??

Ok, taraaaaa! Jumpa lagi... salam~
03052010
11.56pm

No comments: