Friday, May 7, 2010

Kentalkah Hatiku???

Salam n morning to all my beloved friends~ Always wishing all wonderful n amazing life journey… with lot of love for u guys!

Lenaku terganggu lagi. Dan kesempatan sebegini aku penuhi tanpa mmberi sedikit ruang masa berlalu tanpa apa2 yg aku sumbangkan bt diri sendiri mahupun org lain, lets me sharing something. Ok OK???

Smlam yg baru saja berlalu, 05052010…Hari yg aku lalui sgt2 dasattt, sedasatt tenaga & kehebatan diri aku, dgn kekuatan yg Allah berikan utk aku. More story to sharing u… ! Syukur, peluang utk hidup hari ini aku manfaatkan hingga ketahap maksimaa. Haaaa…. Betul2 kaww punya. Jomm feeling story life aku smlm, bersama Niza … sahabt aku dunia akhirat yg sggup bersusah2 dgn aku!

Spt yg dirancang, aku keluar rumah seawal 9.30 pagi. Hari ni aku kna singgah ofis Hazinan Auto. Sepanjang mggu ni, aku kena bg xtra attention pd bisnes yg ini juga, mmndangkn projek mega aku akan bmula x lma lgi. Maka hampir jam 11 jugak baru dapat gerak… Bismillahirrahmanirrahim,... pemanduan aku menuju ke destinasi pertama iaitu ke ofis ke-2 aku, Rescom at BB Bangi. Beberapa urusan di BBB dapat sttle within 1 hr, termasuklah submit doc n discussion dgn lawyer Shukri kt Kmpleks Diamond. Hahaaaar, asal je close case laju jerk aku pi jmpa abg lawyer nih, bkn apa… lagi cepat sttle lagi cepat boleh claim komisyen… ngeh ngeh.. Mata duitan beb! .. harahaar,... Alhamdulillah… sesekali kena bangga dgn nikmat Allah, spya kita ni tidaklah tergolong dgn golongan yg kufur nikmat, ye takk?

Continue… Spnjang stngah hari yg blalu, bayakkk sgt yg aku n Nizah dpt sttle. Huissh, macam2! Apapun, energy aku still maintain. Mau tak maintain… tetiba aku teringat ttg sampul surat ber'print' JUSCO kt depan tu, yg aku received last week. Tetiba!
Hahaaaar…. Today is, J CARD Members Day kat Midvalley. Ngeeeh ngeeh~ patut laa pandai jerk setting appointment ari ni byk ke belah2 PJ jerk, mcm dah tau2 ada agenda lain. Apa aku keesah, aku kan sendiri running ini bisness, YES or YES???
Apa lagiii…. Aku n Nizah tmpang mnyibuk dlm kesesakan tu, konon nk cuci mata… haaa, amik ko!... skali cuci abessh poket2 seluar. Sib baik bawak nipis jerk…. , itu yg bagus klau dah pkai teknik money magnet, duit mmg susahh nk kuar. Caneer nk explain erk, …. Lebih kurang camni laa ayatnya…, "Bila money magnet kuat, kita jadi ilang nafsu gitu…" Woitts, bkn nafsu tu leer, ilang nafsu yg aku mksudkan... 'nafsu membeli belah tu', tetiba jadi cam biasa2 jerk, tak seghairah zaman kebocoran n zaman melnggar dinding tu, ~adusshhhh … sakit!

Beberapa item yg aku tangkap spnjnag di Midvalley pun adalah item2 yg mmg aku nk beli , n kena beli… nak tau keer? Alaa… beberapa persalinan baju n blaus utk urusan seharian aku shj!...

Perjalanan penuh cabaran diteruskan,
WohooOooo…. Gileer kentang! Aku mau pegi ke Puncak Alam utk ptama kali. Dgn confident aku drive woommm.... woooomm...wooooooom menuju ke Shah Alam! Sampai persiaran Kayangan tu… hah! Mula leer aku n Nizah dah feningg2 lalat. Sure, aku salah direction!Ntah mna2 kami masuk, kuar … masuk… kuar , perghhh mau nangis!! Hari pun dah hmpir malam time tu. Actually going there just for do inspection. Wohooo, klau ikutkan jarang egent yg nk handle property belah2 sana, tmasuk aku, bkn nak eksyeen ker hape, cuma… tau je laa kan, sket punya dekat itu tempat! Tapi apa daya… owner tu  hampir2 nagiss tu merayu2 nk aku jugak yg handle dia punya property. Heeeee, bangga seeh! Aku pun terima dgn penuh harapan , moga2 pngorbanan aku mmbuahkan hasil!

Aku n Nizah mula memsuki area bkt Jelutong n around that… hampir 8 malam baru nmpak signboard ke Puncak Alam, haaaa lega! Nak ke Pristana pulak, mengong2 aku n nizah xtau nk masuk simpang mana satu, hoo….. berat otak aku nk pikir. "Malu bertanya sesat jalan" makanya… aku xmau tergolong dlm golongan yg sesat.. :D
Aku berenti sebelah kampus II UITM Puncak Alam… ingt hnya mau btanya pada abg yg bniaga steambot tu… sambil tnya smbil jelling steamboat~ waaah, mana tahannn… belasah dlu, hahahaar~ (sempat lagii ;P)

Nnt klau korang lalu sna, singgah laa pekena steamboat abg tu , thumbs up for steamboat yg really marvelous!!! - siap promote tuh!

Ding dong ding dong… kerja2 kami settled around 9.30. Alang2 da sampai ke Puncak Alam,  aku amik kesempatan jumpa Suzaily, luangkan masa kejap n smpat borak2. Hampir jam 11 bertola pulang ke Kajang. Syukur Ya Allah…. Camtu laa aku ngan Nizah, kadang2 kami gelak tak hingatt bila ada menda mlucukan, sllunya pasal salah jalan laa, terlajak laa… Smtime kami marah n mmbebel2, bila hadap driver2 samseng kt jalan raya, smtime kami terharu n nak nangiss pun ada bila kenang susah payah nk hadapp menda2 cam gini, insappp insappp… & yg paling syok, kami 'horayyy' tak hingat bila dpt call dari buyer kata jadi nk beli rumah sekiann sekiann…

Aku sampai umah hampir jam 12 mlm... baru terasa penat. Penangan dah 4 hari tak kuar2 cam ni... ambikk kooo! After, take shower... solat insyak n terus pengsan! Yg pasti lena abg long & adik dalam pelukan ibu! Really luv both of u darlings~

Awal pagi, jam 4 .. lena aku terusik... ohh! time to tafakkur & tazakkur... syukur Ya Allah, kesedaran dariMu sering menyelinap dlm hati, kerdilnya aku, segunung syukurku belum tentu menyamai selangit Rezeki n kasih sayangMu padaku.. after that, alpha mode till 5am & continue my dream.. heeeee~

Pagi ini,
Aku belek2 dairi, ampunnn.. bnyak lagi kerja, apointment, submission, meeting, event, n mcm2 yg aku kena sttle. Hopefully everything going success, support from u all guys! Weekend aku spnjang bulan ni padat - this weeken, Sat at Malacca n Jasin. Sunday - Mine's Resort City to Celebrate Mothersy Days, next week 15-16 May at JB, to attnd meeting n site visit too.... and next, 22 May Seminar Wanita Anggun, 23 Board Meeting regards for Hazinan Auto mega project, 27-30 May at S'pore, Family & BusinessTrip. Oooucch~
Hpefully everything will settle up with success result!

Hari ni, pjuangan aku diteruskan... Bisakah hati ini menjadi sekental hari2 semalam, lebih dari itu... aku harapkan pjalanan hari ini jauh lebih baik n cemerlang utk aku sndiri khususnya... aminnn...

No comments: