Sunday, September 13, 2009

Detik masa berlalu... macam2 kisah aku!

Lagi 6 hari kita semua kan ditinggalkan. Ditinggalkan Ramadhan yang Mulia.... Dgn penuh harapan semoga diberi kesempatan untuk merasai nikmat Ramadhan ini lagi untuk tahun2 akan datang, insyaallah....

Assalamualaikum semua....
Dalam kesibukan mempersiapkan diri, membereskan tugas2 disaat akhir ni Azie curik masa sket.... Dari masa ke semasa Azie jenguk rakan2 blogger di alam maya... macam2 kisah uols. Thanks atas perkongsian yang penuh bermakna.
HooHoooOOO...
Azie kat sini pulak dah macam lipas kudung.
Kisah kat wshop........ Dup dap dup dap.... risau nyerr Azie takut tak sempat siapkan kerja2 kat wshop ni. Ada dua tiga keta customer yg masih sangkut. Adoyaiiii....
Kalau nak suh budak2 ni buat laju2 pun, x boleh jgk... karang len jadik. Hopefully boleh sattle...
Hahaaa... staff2 aku ni pulakk over confident, main receive jer keta.. ada yang nak angkat turun enjin,   tukar clutch, overhaul bagai... semua dorang sapu. Uihhh... dasatt tuh! Kang tak pasal2 ada yg raya kat wshop karang!
Semalam tgk gelagat Ayie buat keja dgn bkn men senang hati, nyanyi-nyanyi lagu raya bagaii. Ecececececeee.... relax bro.... sabor2... ;-P

Aku sebenarnya tau dorang tu rajinn pelik jer buat keja ni pasaii nyer, aku tercakapp nak kasi bonus raya. Hohhh...!!! suka sukii gusi aku jer tabur janji. Hua hua hua.... sekali ambik kooo... payment dari debtor satu pun aku x dapat collect! macam2 leer dorang bagi reason... adusss..... puas aku merintih rayu... then last week sana sinun call aku suh dtg ambik cek. Hahahaaa.... ghupenya dorang men2 lagik... mengkaburi mata aku leer konon. Sekali cek2 tu kebanyakan nyer postdated... lepass raya nuh baru aku bole bank in. Gileer bengang aku dibuatnya!!!

Terpaksa laa aku keluar duit kocek aku sendiri utk bonus raya dorang tu........ huhuhuuuu....
Pepun, aku ikhlas berkorban demi staff2 aku yg sangat dedikasi. Memang aku gilerr respect kat dorang yg taat setia dgn perintah aku. Keja tunggang terbalik tuuu bulan2 pose ni. Sabor layann kerenah customer n etc. Sian dorangg... badan pun dah bau minyak itam.. apa idak nyerr bulan ni ni straight keja tu.... 7 hari seminggu. Kalau laa aku menjadi seorang staff pun, aku xtau leer aku boleh jadi sehebat dorang atau tak.... huuuuu (tepuk dada, lu pikir la sendiri!)
Mohh citer kuih raya dan hamper plak... Alhamdulillah, tahun ni sapuu bersih n aku dapat selesaikan semua tempahan dgn jaya. Syukur... syukur....
Berbaloi kerja keras dan penat lelah aku tu.... yesss.... dapat leer aku beli baju raya ala2 mak datin gituu... Hohoooo.... kata nak jadi kaya, kena buat cara orang kaya2 leer... baru leer tuning tu cepat ngam. Heeee... ;-D
Yang sgt2 menariknya.... bulan ramadhan tahun ni, ada kelainan skit. Macam2 peluang dan bisness yg dtg. Aku pun confius, adakah ini rezeki ataupun dugaan utk aku... ??? Dalam masa sama projek aku ngan RESCOM pun xtau bila bole start. Yang aku sgt2 nampak skrang ni, mmg aku nak cocentrate upgrade diri aku as a Real Estate / Property Negotiator. Once aku bersetuju sign up utk jadi ejen kpd RESCOM ni, secara rasmi jugak yg aku pun dah confident utk utk hand over semua keja2 workshop pd Ayie, sementelah sayang pulak dgn projek dia. Kata org sekali sekali jer bos turun padang jenguk anak buah, cukup bulan, collect duit... heheeee.... Cita2 aku sgt besar dan tinggi dalam bidang hartanah ni n aku nampak masa depan aku yg sgt2 cerah. Syukur sekali lagi Ya Allah....

Dgn berakhirnya bulan Ramadhan ni jugak, nampaknya usia tahun 2009 pun hampir kepenghujung. Aku tak kisah dengan hari2 yg berlalu dan masa yg mmg tak mampu utk disekat ini. Yang aku kisah... dgn target dan impian aku yang masih belum tercapai utk tahun ni. Masih berbaki kurang lebih 3 bulan... aku akan buktikan aku boleh! Insyaallah.....

Pepun, tahun ini membawa pelbagai kisah suka duka utk aku. Tahun yang mencabar kewibawaan aku, melepaskan aku dgn tali hidup yang amat2 perit.... namun, sinar yang aku temui bagaikan satu rahmat. Aku banyak bertemu dgn guru-guru yang hebat. Menaikkan semangat aku ke tahap maksima. Memprogramkan diri aku dgn jati diri n motivasi yang sgt2 padu. Lebih manis.... sayang sentiasa disisi memberi semangat dan ada harapan baru disitu. Aku cukup yakin dgn apa yang telah aku putuskan....

Urmmmm.... nnt laa ujung tahun kang aku citer ngan korang pasal sumer ni. :-D

Ketika aku sedang menulis entry ini, kepala otak aku jugak tengah ligat berfikir tentang satu lagi projek, malam smlam Ina briefing aku, start tuu aku dah mcm cacing kepanasan. Hidayah n petunjuk dari Allah, Maha Hebat jika nk dibandingkan dgn kata hati aku sendiri. Kuasa minda yang aku ada ini jugak aku pergunakan sebaiknya. Nyata aku tak kan lepaskan peluang ini.... selagi menda boleh jadi $,$$$,$$$/= selagi itu laah ianya menjadi minat dan kegilaan aku.
Bukan mata duitan, tapi apa nak buat semua impian dan cita2 yang ada dalam kepala otak aku ni semua nyer memerlukan duit baru laaah jadi menda tu. Eehhh, betul apa... bagi cth satu leerr.... hajat dhati, paling lambat tahun depan aku nak bawak mama pergi kerjakan ibadat haji, aku sekali laa. Bukan ke nak kena pakai duit, xde ribu riban tok sahh mimpi nak sampai. Betul kan? So... bekerja untuk cari duit demi merialisasikan impian dan cita2.

Ok laa kengkawan... minta diri dulu utk kesian kali. Kalau rajin aku menaip lagii... buiiii.... Salam n luv alls....
~Azie

No comments: