Friday, July 24, 2009

sakit2 lenguh2

Salam alls....... n3 sengal2.... heheeeee
Badan Azie sakit2 lenguh2...... sumer sendi kaki, lengan dan tangan,... huuuuuuu..
pasal 2-3 menda yang dah lama Azie tak buat, tetiba semalam buang tebiat pi buat, sajee carik pasal.

PERTAMAnya...
Main badminton tak hingatt!!! Sampai umah kul 6pm... terus capai raket n hayun puas2 hati. Pe lagiii... dapat pulak lawan nyer sama terror ngan Azie,(Alang) pergghh... semangat dan terus semangat leer. Dah agak, mesti sakit satu badan pasal sbl main lupa warm up n hayun sana sini.... lagi satu sbb dah lama gileeer gileeeer tak jumpa batang raket tuh! Hampir setengah taun. mwaahaahaa...
..... dan main main main,... sampai puas ati!

Dari masjid kedengaran azan maghrib, Azie n anak2 cepat2 masuk umah, mandi n siap2 nk ke surau. Malam jumaat ada bacaan yassin berjemaah, itu yg ringan kaki sket. heheee...

Tapi, kerenah abg long n adik yg bermacam2, ... sekali kita dah terlambat. Xpe la, kita semua solat kat umah je. Lagipun Cik de tel, kjp lg Sayuti (bofpren dia) nak antorr durian, n sekali nk makan malam kt umah kami.

sebab KEDUA...
Lps solat, baca yassin n cepat2 masuk dapur tanak pulut, nyummm nyummm cedappnyer pulut durian. Nak2 Azie yang buat, betul!!! Lemak n berkrim. Arwah ayah suka sgt kalau beli durian, dia minta Azie sediakan pulut n kuah santan. Nak tahu apa rahsianya? mana bole bgtau, udah nama nyerr rahsia! chitttt.......

Elok jerk masak pulut, didihkan santan, buat air gula melaka, taraaaaaaa.......Durian pun sampai...
Per lagi, pulun pulun tak hingat. Lepas satu ulas, 2 ulas, 3 ulas, 4 ulas dan seterusnya.....
Azie dah lama tak makan durian bnyak2, kalau mkn pun seulas dua, pasal ada elergik sket. Sekali ambik koooooooo, x dapat tido sampai ke pagi! angin kuss kuss sudah malii....

dan SETERUSNYA...
wokeyy, sambil dorang semua pulun doyann tu, Azie sempat buat kuah laksa,... asam laksa yang Azie buat mmg fevret adik2, bila dah siap terhidang, kami belasah pulakk laksa... mau sampai kul 11 malam, duk kat meja makan, borak makan.. borak makan.... borak makan...adoi doiii....

Mau tak sakit badan, hayunn tangan.... makan doyaan, pulut santan, laksa asammm....

K alls.......... chioowww!

*Orang Malaysia byk penyakit sbb terlebih makan (termasuk aku kah???)

1 comment:

Misz_zana85 said...

waa..sdpnya pulut durian..ske gler..

p/s mmg hantu durian pun..kuikui ♥