Tuesday, July 14, 2009

Wanita3C : Program MASS Sesi 1



Salam.. n selamat pagi Selasa yang indah dan cerah...... ;-)
Sementara nak 'mendatangkan mood' utk sattle keja2 yg berlambak kat atas meja ni, azie nk n3 tentang Program MASS Wanita 3C yang Azie attand Sabtu baru2 ni.

11 July - Pagi Sabtu yang penuh semangat.
Hari ni azie ikut MASS Program (Members Action Series) - SESSION 1
Program dianjurkan oleh Pn Marsyita, Lovelornlure. Participant adalah kami, 'wanita 3C' yang terpilih spt yg Azie citer dlm n3 lepas.

Program ari ni, Azie salah tgk jadual. 2 minggu lps nyer program start kul 10, kali ni dah tukar awal sket, 9.30. Kul 9.30 masih kat ofis, sattlekan abg long n adik... nasib baik terbaca lagi sekali SMS tu, kelam kabut gak. Sbl gerak, sempat give lovely hug n kiss utk abg long n adik then drive dgn agak laju jugak menuju ke Mahkota Cheras.
Sampai sana kurang lebih jam 10pg, program baru start, Alhamdulillah.

Pembelajaran hari ni, berkisar pada self/biz mastery, disampaikan oleh Coach Azlan dari Action Coach. Azie kagum dengan Coach Azlan, orangnya memang 'coolman'....... hamble n nampak seorang yang sangat relax. Tapi........ bila dia dah mula buka mulut, bisa buat semua orang membuka minda. Memang powerful! Thanks Coach...
COACH AZLAN

Actually, Azie dah penah jumpa Coach Azlan bfore this, masa tu azie jugak mengikuti business coaching utk pusat service, last year. Pembelajaran ari ni pun, azie dah lalui dan penah ikuti bersama Action Coach kat Awana Genting last year jugak.
No hal laaa........ tak rugi ilmu yg sama diulangi dan dipelajari walau berapa ribu sekalipun. Heheee...

Dalam kelas, Azie n semua wanita 3C yang lain mendapat banyaaaaaaak sangat ilmu. Berkisarkan kepada positif thinking, jati diri dan motivasi keusahawanan. Azie jgk grab byk BFO sepanjang program 4 jam ni. Azie nk share ngan uols, tentang bebrapa kata2 azimat yg terpacul dari bicara Coach Azlan, dan sedikit sbnyak ttng apa yg kami pelajari sepanjang program tu k!

::Orang yang selalu gagal, dan kerap menempuh kegagalan sebenarnya mereka semakin dekat dengan kejayaan, dengan syarat mereka belajar dan megambil pengajaran dari kesilapan tersebut::
Hati Azie mengakui : "Betul tu coach, Azie banyak kali gagal, tapi azie tak penah serik utk berjaya. Azie pasti dan yakin dgn janji kpd org2 yg sentiasa sabar dan tak putus asa!"


::Berhati2 dengan setiap perkataan yang kita keluar dan gunakan, kerana semuanya ada energy yang tersendiri::
Azie pasti : Sebab tu sekarang Azie cuba lemparkan energy positif kat semua org melalui kata2 dan penulisan dlm blog ni jugak.... yes!

::Semakin hari, keadaan sentiasa berubah::
Menarik : Azie nak perubahan yang sentiasa berlaku akan dilalui sentiasa yang baik2!


::Tanda berkat sesuatu rezeki adalah bagaimana ianya terlalu mudah didatangkan oleh-Nya::
Azie berdoa : "Ya Allah Ya Tuhanku.... permudahkanlah semua urusanku dan kurniakanlah aku rezeki mu yang berkat... Aminn...."

::Dont sabotage your self::
"Aku hebat" Azie yakin dengan kebolehan sendiri, perbaiki kelemahan yg ada dan bukannya di sesali....

::Business yang sebenar2nya adalah business yang boleh beroperasi walaupun tanpa kita::
Azie tgh praktik ni....... Insyaallah coach!

::Menilai seseorang adalah dengan melihat tindakan yang diambil berkaitan sesuatu perkara yang ada disekelilingnya::
Tgh menilai dan dinilai ni... hehehe

::Membuat sesuatu perkara yang kita suka dan seronok utk melakukannya, kita akan mendapat 3 kali ganda hasilnya berbanding orang yang membuat kerja tanpa kesukaan dan keseronokan pada perkara yang mereka lakukan::
I love what everything i do! Confirm!

::Quoting Brad Sugar - Where you'll be in 5 years time will depend on the books you read, the people you associate with AND the action you take::
Yess......... i agree with this statement, pandang kiri dan kanan, siapakah org disekelilingku. Aminn...

::Nasihat dari Dr Fadzillah Kamsah - Kpd ibu2, semasa anak2 sedang tidur, bercakap dan berkomunikasi dengan mereka diwaktu itu adalah sangat bagus, kerana minda separa sedar yang sedang berfungsi pada waktu itu membolehkan anak2 menguasai apa yang kita sampaiakn pada mereka::
Alhamdulillah... setakat ni, selalu praktikkan.

:: Jangan sesekali menyebut perkataan 'SAYA TAHU' kerana ianya menghalang satu proses pembelajaran dan perkongsian. Adalah lebih baik mengubahnya dengan perkataan, 'MENARIK JUGAK'::
Bila dah belajar dari awal tahun lepas, tak penah sebut pun perkataan tu. Seingat saya leer!

::Formula for success : be thoughts X do actions = HAVE RESULT::
on d way to see WONDERFUL RESULT :-)


Itu jerr, yang sempat Azie share... len kali azie share lagi yeak!
Jam 1pm, program tamat dan kami sempat bertukar2 pendapat dengan sesama peserta. Lps azie amik barang kat kaunter.... Azie mintak diri, kena balik cepat. Fikiran tak keruan bila ingatkan abg long n adik yg stay kat ofis... apa laaa depaa duk keja,kan.

So, far program MASS utk sessi yg pertama sangat best, kami tak sabar utk mengikuti sesi seterusnya, ada 2 lagi sessi. Hujung minggu ni pulak, kami wanita 3C akan ke sebuah rumah anak yatim, utk program charity. C all soon...............

Salam sayang, ... ~Azie

No comments: