Tuesday, July 28, 2009

Meriahnya besday adik!


Next story…. About Birthday Adam Haiqal…
Oh! My encemm boy dah 4 tahun yerrr.....
Sungguh pantas masa berlalu, tanpa sedar ianya begitu pantas meninggalkan kita. Tapi masa itu jugak menjadi terlalu indah buat ibu bila dapat melihat anak2 membesar didepan mata, walaupun bersulam 1001 kisah pahit dan manis....!

Adam Haiqal sinonim dgn panggilan adik, seorang anak yang sangat aktif, bijak, walaupun kadang2 menjadi seorang yang pemalu tetapi murah dengan senyuman dan sengihan!
Adam Haiqal lahir dan dibesarkan dalam kesibukan ibu bertatih mengenal dunia perniagaan. Segigih usaha dan sekental hati ibu, begitu jugalah sifat dan sikap yang menyerap dalam jiwa anak2. Adik seorang yang sangat mengalah, sabar dan tak pernah putus asa.
Congrats darling!......

Siapa sangka, seawal pertengahan 3 tahun… adik dah mula mengenal alam persekolahan dan bergaul mesra dgn kawan2 yang pelbagai kaum, berdikari dan menahan sabar bangun seawal jam 7 pagi…. Gigih mempelajari butir2 ilmu dari cikgu dan ustazah di tadika. Hebat... hebat...
Tiba masanya… di hari ulangtahun kelahiran adik ini… ibu tak akan lupa untuk menjadikan ianya sangat istimewa dalam hidup kita. Kali ini, ibu tak sediakan sambutan khusus untuk adik sebab ayah tak sihat dan jadual kerja ibu yang padat. Biarpun tak terungkap dari bibir adik, ibu tahu adik amat gembira dgn ucapan dan kucupan sayang dari ibu. Kali ni kita raikan adik anak beranak jer. Istimewa jugak laa, sbb dari ptg sabtu sampai laa hari ahad, macam2 ibu masak n buat untuk abg long n adik. Antaranya.... ayam percik dan bubur durian kegemaran adik... beshhh woooo....
Ayah pun ambik peluang bermesra dan menggumbirakan hati adik, ayah bawak g mini fun fair, heheee,…. Seronok, n ibu tumpang menyibuk!
See……..

Citeer birthday adik lagiii....., secara rasmi sket, ibu lengkapkan jugak ngan kek besday walaupun sekadar konon2. Heheeee… Kek birthday adik, kek slice yang ibu beli mengikut citarasa kita masing2. Kalau dah nama nyerr kek Secret Recipe, memang bessh yangg amat. Nyumm nyum..... 1 slice Choc Indulgence for ibu, 1 slice Chocolate Cheese Cake for ayah, 2 slices Chocolate Strawberry for both of A.long n Adik …………. And kek2 ni kita angkut bawak ke Restoran BBQ Chicken, kegemaran abg long n adik.……..pada malam tadi (Huhh dasatt tul, 3 hari 3 malam sambut besday adik, heheeee)….


.................Taraaaaaaaaaa…............
Saksikan gumbira nyer adik, abg long, ibu dan ayah jugak!


Doa dan harapan hanya laah yang terbaik utk adik, sayang adik selalu... muahsss muahsss....

4 comments:

Mamamanja said...

memang meriah sampai 3 ari 3 malam.

hepi besday buat adik.
moga jadi anak yg berguna dimasa depan

Ross said...

Huish....3 ari 3 malam?...hihihi..ni baru birthday yang ke-4 tahun..klau die kawen nanti mau ibunya buat 7 hari 7 malam ...hihihihi ( gurau je kak Azie ) ...

HepPy BiRtHdaY Buat Adam Haiqal Yang encem ...

aZZiela said...

MM,
tq..........
hahaa.... sekali sekala memeriahkan keadaan. Padahal hari2 meriah pun ngan perangai dorang tu!

aZZiela said...

Ros,
Kawen sok2.... bukan takat thr 7 mlm... mau 30 hr 30 malam... hahaa