Saturday, July 11, 2009

Nilai sokongan & pengorbanan

Azie nak share........................., fikir2 renung2
Situasi 1 :
Sumer org ada kehendak, ada cita2.... ada keinginan nak cuba something yang boleh buat untung, yang boleh bg kita senang atau dgn kata yg lebih umum, something yg membahagiakan hidup kita. Alangkah bessh kalau apa saja yang kita buat, ada orang support, tolong dan menyokong apa saja kehendak kita sehinggalah kita berjaya. Dan, paling surprise... org yang support kita hadir memberi bantuan dalam keadaan yang kita tak sangka.... uisshhhh.... sekejapan menda tu ada depan mata. Bertuah nyerr rasa badan!
Itu bezanya.....
Situasi 2 :
Bila kita berkeinginan tapi sorang2, ada kehendak dan cita2... but nobody yang boleh support kita... nobody to hear whatever u need, Kalau xde sape2 pun support kita, bukan kata tak dapat achive kita nyerr target, but kalau tak kuat semangat silap2... ko terkecundang kat tengah jalan. Tul tak?
Ohh.... kecewa jugak kan. Tapi semangat akan datang untuk kali kedua selagi keinginan tu tak padam dalam diri kita. Go go go.....!
Bezanya jugak....,

Situasi 3 :
As a penyokong, ada seseorang dalam hidup kita yang kita anggap terlalu bermakna, sayang dan kasih sepenuh jiwa dan raga, istimewa bukan hanya pada pandangan mata............., mmm Eh, agak2 korang.... kalau apa saja org itu perlukan dari kita, apa kita nak buat? Mmmmm... jawabnya, bak kata pepatah orang bercinta, lautan api bisa direnangi, inikah pula dgn hanya sedikit pengorbanan! Rite?
Kita sentiasa menyokong dan memberi, sebab kita tahu... kejayaan & kebahagian yang dia kecapi, bermakna jugak kat diri kita. Kita tak penah jemu untuk menjadi penyokong.... dan...
Apa yang korang rasa, bila semua pengorbanan tu, hasilnya..... begini,
*

*

*

*

*

*

*

*
*

*

*

*

*

*
*
*
SIA-SIA????
bilamana dia tak penah menghargai pun pengorabanan kita untuk dia.

U feel...............???? (leave comment)
n

I feel is.....

Huwaaarrrrrrrrggggghhhh............


2 comments:

Umi Syida said...

salam. memang yerrr. tak jadi kalu apa yang kita nak buat tanpa sokongan ..lbh2 lagi drp orang tersayang. moralnya.. pe pun kita cuba jadikan diri kita menyokong pa jua perkara kebaikan yang dilakukan oleh orang lain...insyaAllah apa yang kita buat nanti da yang menyokongnya..perbanyakkan sabar dan usaha kerna itu kunci untuk berjaya... ok mg terus succes

aZZiela said...

salam....
hehheee,.... thanks su!

Saja sharing, so far setakat ni selalu dapat support............ Alhamdulillah.